A 7 legjobb promóciós stratégia a műsorod népszerűsítéséért

A 7 legjobb promóciós stratégia a műsorod népszerűsítéséért

Néhány tipp, hogy hogyan növeld a műsorod népszerűségét az interneten.
Főleg, ha akad lenyomata ott...

igy_promotald_a.jpg

(Forrás:Photo by Annie Spratt on Unsplash)

A mai bejegyzésünk megközelítése kettős:
Mindegyik tanács, vagy jószívű tippünk értelmezhető úgy is, hogy a rádiós műsorod önmagában, vagy kivonatolt formában feltöltve az internetre is profitálhat belőle, valamint úgy is, hogy tudatosan elindított podcasted milyen "eszközökkel" tud a legelejétől fogva lendületet venni. A cél mindkét esetben az, hogy promotálhasd a műsorod a világháló terében..

Miért is emelem ki, hogy tudatosan podcastet indítva?
Mostanra ott tartunk, hogy a podcastek egyre jelentősebb részét teszik ki a nemzetközi audió fogyasztásnak, amit nem mellékesen pénzzé is lehet(ne) tenni. Kicsit hasonlatos a trend a blogokhoz, ahol mindenki a saját magazinját indíthatja el.
Blogot könnyű írni, - legalábbis, ha szereti az ember a témáját :) - de nehéz populárissá tenni.
Podcastet is könnyű ugyan indítani, de relatíve nehéz promotálni. Fogalmazzunk úgy, hogy nehéz volt.
A Patreon összegyűjtötte a legjobb technikákat, amelyeket könynedén átfordíthatunk a műsorounk kreatív építési céljaihoz, miközben értelmezhetünk podcastes tanácsokként is.

jonathan-velasquez-160775_1.jpg

(Photo :Jonathan Velasquez on Unsplash)

1. Hozz létre jegyzeteket, hogy jobb legyen a SEO-d!

Jegyzet alatt bármilyen írásos formátumot értünk. Legyen egy blog, vagy a feltöltött műsor/műsorrészlet alatt egy kisebb ún. note. Biztos készült néhány fogódzkodó a rögzítés során.
Tipp: Ha nem, akkor készíts, mert minőségibb lesz a végeredmény! 
Ebből érdemes készíteni egy leírást, ami tartalmazza az epizód összegzését, tájékoztatót ad a hallgatóidnak és egyéb kapcsolódási pontokat ad a témához...mondjuk további hasznos linkek képében.

Itt jön a "trükk"! Ezeket a jegyzeteket kezelheted úgyis, mint a keresőoptimalizálás trágyázott talaját, ahonnan szép találatok burjánzhatnak a Google fekete, termékeny földjén.
- Bocs, kiskoromban sok Szabad Földet olvastam. - 

Az is sokat segít, ha viccesre, hatásosra írod ezeket a sorokat, és közben jól meg is szerkeszted. Az első mondat legyen mindig ütős, mert egy-egy közösségi médiás megosztásnál pont ez az egy mondat húzzhat be.
Másik tanács, - amit nem érdemes elfelejteni - a meta adatok kitöltése, ahol ismét a leghasznosabb kulcsszavakat érdemes használni.

2. Szerezz bevételt más platformokból is!

Ha egyszer elkészült egy műsorod és feltöltötted az elsődleges felületedre, nyugodtan végig gondolhatod, hogy

hová máshová tudnám még feltölteni

hogy népszerűsítsd azt. Ez tulajdonképpen az értékes, munkával létrehozott tartalmad "újrahasznosítása". 
Nézzünk néhány lhetséges felületet:

Youtube: A Google a legnépszerűbb keresőmotor, de a Youtube a második. Simán platform baráttá teheted a hangfájlodat, ha a show logóját egy kicsit meganimálod és bevágod alá a hangzó rész alá. Aztán a leírásba el ne felejtsd feltölteni a jegyzetet!
Tipp: Zenét inkább ne tölts fel, mert a jogdíjak miatt gondjaid lesznek a feltöltéssel.

Soundcloud: Bár érdekes ajánlat ez, mert jelenleg éppen a csőd szélén áll a platform. Nagy előnye a Soundcloudnak, hogy a Twitteren tök jó beállításai és lejátszó gombja van. Csak ugye azt is ki a fene használja?
Ha esetleg angol nyelvű, vagy a Twitter speciális közegének hasznos tartalmad van - értsd: geek-tematika, programozás, esetleg politika - akkor igenis van létjogosultsága itt is próbálkozni.

Facebook, Twitter, Instagram, Pinterest, stb: Ne hagyd ki azt a ziccert, hogy nem jelensz meg ezeken a felületeken! Nyilván feltölteni csak a Facebookra tudod, de kis részleteket adhatsz Instagram Stories-ban például.
Ezek a felületek arra jók, hogy olyan kis impulzusokat adj a műsorodról, amitől kedvet kapnak annak hallgatásához.

3. A vendégek közönsége

A másik legjobb módszer, hogy közönséget szerezz, ha interjút készítesz szakemberekkel, esetleg "internetes sztárokkal". Ők nyilvánvalóan szívesen fogják mutogatni a rajongóiknak szereplésüket, amiből te jócskán profitálhatsz. Sokszro a legkézenfekvőbb megoldások segítenek egy klasszikus formátum népszerűsítésében.

4. Jelenj meg te is más műsorában!

Az előző inverze. Persze főleg akkor működik, ha valamilyen témában járatos vagy. Mondjuk van egy filmekkel foglalkozó egy órás műsorod. 
Ez jó megoldás arra, hogy elterjeszd a showdat és a témádat vonzóvá tedd a műsoridődön kívül.
Ráadásul oda-vissza jó, mert más műsora is több elsz ettől legyen az az interneten, vagy on-air.
Win-win!

5. Emlegess másokat!

...mondjuk a jegyzetben. Vagy a megosztásokban! Esetleg magában az elhangzott szövegben.
Ha más ismertebb alkotók művét/műsorát, produktumát emlegeted, akkor szimpatikussá válsz az ő követői szemében, ráadásul ős is meghálálhatja ezt egy gesztussal.
Jól épülnek ezzel a kapcsolatok - lásd 3. és 4. pont -s, sőt neki is jól fog jönni a megjelenés.

6. Használd a csoportokat!

Lépj be olyan Facebook csoportokba, vagy levelezőlistákra, ahol a lehetséges közönséged, vagy a témád iránt érdeklődők lehetnek, és mutasd meg nekik időnként a műsorodat.

7. Növeld a megítélsed mértékét az interakciókkal!

Kérd meg a közönséged a feltöltött rész, vagy részlet végén, hogy értékeljék a hallottakat, vagy a már előzőekben emlegetett csoportokban próbáld rávenni őket bármilyen interakcióra! Ez nagy segítség lehet, mert egyes platformokon - pl. iTunes - az értékelések után a rendszer ajánlja a felhasználóknak a legjobb műsorokat, ráadásul, ha egy minimális aktivitásra is, de "megmozdítod" őket, akkor egy oylan relé billen át az agyukban, amitől közelebb kerülsz hozzájuk.
Ha már teszel valakiért valamit, akkor könnyebben találod magad a jövőben a bűvkörében az adott produktumnak/rádiósnak.

Neked van más ötleted? Máshogy csinálod!
Beszélgessünk erről, hogy okuljunk belőle.

Forrás: Patreon