Hogyan hathat a magyar mobilinternet fogyasztás a rádiókra?
Egész sokszor bukkan fel interjúink során a mobilnet és a közösségi média jövőbeli rádiókat is befolyásoló - de hisszük, hogy segítő - helyzete.
Ezért kutattam kutatás után...
(Forrás: Maliha Mannan on Unsplash)
Az eNET készítetett egy online kutatást még tavaly decemberben, amelynek eredménye szerint
a felnőtt, magyar, internetező lakosság 85%-a használ okostelefont.
Ez kb. 4,7 millió embert jelent. A kutatás adatai szerint mostanra a maroktelefon vált az internetezés legfontosabb eszközévé. Érdekesség, hogy a mobilinternet-használók felének az előfizetése nagyobb a havi 1GB-nál. A felmérés kitér arra is, hogy ezt a csomagot rendszerint túllépik, de ha van wi-fi a közelben, akkor kétharmaduk inkább azt használja. És általában van...
Az okostelefon-használók többsége rendelkezik otthon korlátlan otthoni internetforrással, valamint nőtt az ingyenesen elérhető wifi spotok száma is. Viszont, ha korlátlan mobilinternet csomagra vált a magyar jellemzően visszaszorul a wifi használat.
Milyen appokat nézünk?
Az eNET adatai szerint az okostelefonnal rendelkezők körében ez a TOP3 alkalmazás típus, mellette pedig a használati arányuk:
- Közösségi média - 90%
- Kommunikációs (cset, videotelefon, üzenetküldés) - 81%
- Navigáció - 71%
És mennyivel nőttek ezek a területek 2015 október-novembere óta, amikor utoljára mértek ilyesmit?
- A közösségi média 33 százalékponttal.
- A kommunikációs alkalmazások 21 százalékponttal.
- A navigációs appok használati aránya nem változott érdemben a legutóbbi mérés óta.
Közösségi média
Ezek az applikációk egyébként nemcsak a legnagyobb arányban, de a leggyakrabban is használt alkalmazások. A mértéke is jelentős, mert akik okostelefonnal rendelkeznek, azoknak a háromnegyede napi rendszerességgel használja ezeket, ezen belül
- 8% óránként,
- 54% naponta,
- 13% pedig napont egyszer.
Mit csinálnak itt az emberek?
- Híreket olvasnak - 66%
- Chatelnek - 60%
- Lájkolnak - 59%
- Képeket posztolnak - 37%
- Kommenteket írnak - 33%
Mi a rangsor a közösségi platformok között, azaz a mobilinternet használók mit és mennyien nézegetnek?
- Facebook - 86%
- Twitter - 22%
- LinkedIn - 16%
A kép megosztásban érdekes az elrendeződés:
- Instagram - 34%
- Pinterest - 25%
- Snapchat - 13%
Üzenet küldés
Kihalófélben az SMS-ek, és ez a rádiókkal történő kapcsolattartásra is rányomhatja a bélyegét.
Tízből hét ilyen alkalmazást -is- használó inkább online üzenetet küld SMS helyett!
Főleg barátokkal és családtagokkal beszélgetünk itt, de a felhasználók 41%-a kollégákkal is cseveg. És mit küldenek rajta még a szövegen kívül?
- Fényképet 89%-a
- Matricákat 55%-a
- Emotikonokat 46%-a
- Cikkeket 41%-a
- Videókat 39%-a a használóknak.
A chat alkalmazások tekintetében ez a rangsor:
- Facebook Messenger
- Viber
- Skype
Hogyan hathat ez a rádióra, Ránk?
Még pontosan senki nem tudja megmondani, de néhány kérdés érdekesnek mutatkozik:
- Van-e módszer/app/stream, aminek segítségével könnyebben ránk találnak a okostelefon felhasználók?
- Mennnyi energiát/kreativitást fektetünk a közösségi médiába?
- Érdemes-e még SMS írásában bízni/bíztatni?
- Van-e alternatívánk/erőforrásunk a chat alkalmazások használatára?
Ha van egy ötleted, válaszod, akkor szívesen vesszük, ha beszélgetsz róla Velünk a csoportjainkban!
Forrás: Médiapiac
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.