Hogyan hathat a magyar mobilinternet fogyasztás a rádiókra?

Hogyan hathat a magyar mobilinternet fogyasztás a rádiókra?

Egész sokszor bukkan fel interjúink során a mobilnet és a közösségi média jövőbeli rádiókat is befolyásoló - de hisszük, hogy segítő - helyzete.
Ezért kutattam kutatás után...

felmeres_a_magyar_mobilnet_fogyasztasrol.jpg

(Forrás: Maliha Mannan on Unsplash)

Az eNET készítetett egy online kutatást még tavaly decemberben, amelynek eredménye szerint 

a felnőtt, magyar, internetező lakosság 85%-a  használ okostelefont.

Ez kb. 4,7 millió embert jelent. A kutatás adatai szerint mostanra a maroktelefon vált az internetezés legfontosabb eszközévé. Érdekesség, hogy a mobilinternet-használók felének az előfizetése nagyobb a havi 1GB-nál. A felmérés kitér arra is, hogy ezt a csomagot rendszerint túllépik, de ha van wi-fi a közelben, akkor kétharmaduk inkább azt használja. És általában van...
Az okostelefon-használók többsége rendelkezik otthon korlátlan otthoni internetforrással, valamint nőtt az ingyenesen elérhető wifi spotok száma is. Viszont, ha korlátlan mobilinternet csomagra vált a magyar jellemzően visszaszorul a wifi használat.

Milyen appokat nézünk?

Az eNET adatai szerint az okostelefonnal rendelkezők körében ez a TOP3 alkalmazás típus, mellette pedig a használati arányuk:

  • Közösségi média - 90%
  • Kommunikációs (cset, videotelefon, üzenetküldés) - 81%
  • Navigáció - 71%

És mennyivel nőttek ezek a területek 2015 október-novembere óta, amikor utoljára mértek ilyesmit?

  • A közösségi média 33 százalékponttal.
  • A kommunikációs alkalmazások 21 százalékponttal. 
  • A navigációs appok használati aránya nem változott érdemben a legutóbbi mérés óta. 

Közösségi média

Ezek az applikációk egyébként nemcsak a legnagyobb arányban, de a leggyakrabban is használt alkalmazások. A mértéke is jelentős, mert akik okostelefonnal rendelkeznek, azoknak a háromnegyede napi rendszerességgel használja ezeket, ezen belül

  • 8% óránként,
  • 54% naponta,
  • 13% pedig napont egyszer.

Mit csinálnak itt az emberek?

  • Híreket olvasnak - 66%
  • Chatelnek - 60%
  • Lájkolnak - 59%
  • Képeket posztolnak - 37%
  • Kommenteket írnak - 33%

Mi a rangsor a közösségi platformok között, azaz a mobilinternet használók mit és mennyien nézegetnek?

  • Facebook - 86%
  • Twitter - 22%
  • LinkedIn - 16%

A kép megosztásban érdekes az elrendeződés:

  • Instagram - 34%
  • Pinterest - 25%
  • Snapchat - 13%

Üzenet küldés

Kihalófélben az SMS-ek, és ez a rádiókkal történő kapcsolattartásra is rányomhatja a bélyegét.

Tízből hét ilyen alkalmazást -is- használó inkább online üzenetet küld SMS helyett!

Főleg barátokkal és családtagokkal beszélgetünk itt, de a felhasználók 41%-a kollégákkal is cseveg. És mit küldenek rajta még a szövegen kívül?

  • Fényképet 89%-a
  • Matricákat 55%-a 
  • Emotikonokat 46%-a
  • Cikkeket 41%-a
  • Videókat 39%-a a használóknak.

A chat alkalmazások tekintetében ez a rangsor:

  1. Facebook Messenger
  2. Viber
  3. Skype 
  4. WhatsApp

Hogyan hathat ez a rádióra, Ránk?

Még pontosan senki nem tudja megmondani, de néhány kérdés érdekesnek mutatkozik:

  1. Van-e módszer/app/stream, aminek segítségével könnyebben ránk találnak a okostelefon felhasználók?
  2. Mennnyi energiát/kreativitást fektetünk a közösségi médiába?
  3. Érdemes-e még SMS írásában bízni/bíztatni?
  4. Van-e alternatívánk/erőforrásunk a chat alkalmazások használatára?

Ha van egy ötleted, válaszod, akkor szívesen vesszük, ha beszélgetsz róla Velünk a csoportjainkban!

Forrás: Médiapiac