"A reményein mindig a rádióval kapcsolatban a legerősebbek" - Bemutatkozik Fehér Bálint

"A reményein mindig a rádióval kapcsolatban a legerősebbek" - Bemutatkozik Fehér Bálint

Ez a hét a Bálintoké. És ez milyen jó, mert most egy olyan racionális gondolkodású srácot ismerhetünk meg, aki két lábon áll a világban, ebből másfél talppal már a rádiózásban. Van véleménye és rálátása. Egy igazi szakember palánta...és biztosak vagyunk, hogy az évek még jobb rádióssá formálják. És a legjobb, hogy erre ő nem csak vágyakozik, hanem tesz is érte.

fherbalintheader.jpg  

1.Mikor fogalmazódott meg először benned, hogy a rádiózással szeretnél foglalkozni?

Egészen régóta csak egy valamit szerettem volna elérni ezzel, az pedig nem más, mint hogy egy igazi társa legyek az embereknek, akit jó hallgatni, jó rá figyelni és bizony számíthatnak Rám - akár csak egy mondat erejéig is - a nehéz mindennapokban. De, hogy mikor fogalmazódott meg bennem? Erre nem tudok válaszolni, talán nem is fontos. Idővel alakult ez ki, szépen folyamatosan. Most mondhatnám, hogy „egyszer gyerekként beléptem egy stúdióba és blablabla….”, de nem, nem így volt. Sokkal jobban érdekelt és érdekel még most is az, amit akusztikusan nyújtani lehet, mintsem a rádió technikai háttere.

2. A kezdeti lépésekben, hogyan próbáltál tenni azért, hogy beteljesítsd ezt a vágyadat? Hogyan fejlesztetted magad?

Jó pár vidéki rádióba az utcáról sétáltam be egy egyszerű vidéki srácként, mert tetszett, ahogy csinálták, jó volt hallgatni azt, ami onnan szólt. Mindig bíztam magamban, hogy egyszer, majd én is fogom tudni úgy csinálni, ahogy Ők akkor. Emellett persze még a mai napig is készítek felvételeket, visszahallgatom, újra felmondom, visszahallgatom, átírom és persze beszédtechnika tanár is látott már. Valahogy így fejlesztettem és fejlesztem magam a mai napig. Sok mindenkit meghallgatok, sok emberre figyelek, de valahogy senkit sem szeretnék utánozni, mert azzal már nem magam fejleszteném.

3. A kezdetekben milyen rádiókat hallgattál?

  • Rádió Győr (Istenem, de jó volt; úttörő, őszinte és egyszerűen piszok menő. Meggyőződésem, hogy egy ilyen rádióval újra csak gazdagodna a város.)
  • BMC rádió
  • Kék Duna
  • (régi) Rádió 1
  • Class FM

4. Szerinted van különbség aközött, hogyan rádiózik a te generációd, és aközött, ahogyan a "régiek" csinálják?

Hogyne…a tisztelet érdekében kezdeném inkább a régebbi rókákkal! Nekik tényleg nagy tapasztalatuk van. Ez vitathatatlan tény. Ezáltal a mikrofon mögött magabiztosabbak és nyugodtabbak a szó szoros értelemben. Emellett meg az is igaz, hogy mi még nem ültünk olyan sokat ott, de kimerem mondani, hogy talán a mi generációnkkal egy új színt lehetne hozni a sokszor unottá vált „időjárás jelentős, csak dalcímet és előadót felkonfoló és ügyeletes pontos idő bemondós” rádiók életében. Ha erre lenne a legnagyobb igény, akkor nem hallgatnák annyian a Balázsékat, a kitelepüléseikre nem mennének el annyian. - Mert be kell vallani minden fajta színes grafikonok nélkül is, hogy bizony Ők a leghallgatottabbak most. -
Szerintem talán azért is, mert valóban tartották magukat, ahhoz, hogy cenzúra nélkül szinte bármiről beszélnek és egy igazi rádió show-t készítenek napról-napra. Nekem hallgatónak meg pont ez kell, és nem kell a mesterkélt, mosolygós izzadságszag. Szóval én örülök, hogy a régiek közül vannak bizony, akik ezt nagyon magas színvonalon űzik. A márciusi ifjak nevében elmondhatom, hogy mi ezt a jó színvonalat szeretnénk mellettetek csinálni kedves „régiek” és nem nélkületek!!! ☺

feher_balint3.jpg

5. Szerinted mennyire fontos a közösségi médiás kontent egy rádiónak?

Nyílván fontos, sőt talán egyre fontosabb. Lassan már mi magunk is a közösségi oldalakon éljük a mindennapjainkat, a rádióknak meg ezért is fontos - még egy csatorna, ahol elérnek minket. Nem igen tudok olyan rádiót, ami ne lenne jelen egy vagy több ilyen oldalon, illetve ha tudnék is ilyenről, akkor nagy valószínűséggel már nem is létezne. Ha ez egy trend, akkor igen is kövesse a rádió, hiszen a hallgatók is követni fogják, nekünk meg Ők a legfontosabbak nem?

6. Szerinted mi tehet valakit jó rádióssá?

Hogy ezt meg tudjam válaszolni először is azt kéne tudnom, hogy kit nevezhetünk jó rádiósnak? Azt, aki a leghallgatottabb? Ha igen, akkor véleményem szerint az kell hozzá, amit már két kérdéssel az előbb is írtam. Egy rádió programigazgatója mondta nekem egyszer:

Bálint, ha jó rádiós akarsz, lenni, és ha egyszer az leszel, akkor lesz olyan ember, aki imádni fog, de lesz olyan is, aki meg tiszta szívből utál.

Szerintem van ebben valami…és persze egy "ismerőssel" kötött jó baráti kapcsolat is jól jöhet mostanság.

7. Mit szeretnél még megtanulni az öreg rókáktól?

Mi fiatalok szerintem mindenre nyitottak vagyunk ebben a témában, így bármit. Holott sajnos nekem pont ebben nincsenek jó tapasztalataim. Nem igazán éreztem még senkinél sem a mester és tanítványa érzést. Persze biztosan van kivétel, akik tanítgatnak és lehet még ki is állnak melletted, nekik persze szívesen elküldöm a legújabb demó felvételemet. ☺

8. Milyen lesz a rádió 15 év múlva?
Remélhetőleg a mostaninál jóval több rádiót köszönthetünk hazánkban és addigra meg azt remélem, hogy jó néhány vérfrissítésen is átesik a szakma. A reményein mindig a rádióval kapcsolatban a legerősebbek.

feher_balint2.jpg

9. Szerinted a kortársaid környezetében mennyire népszerű a rádió?
Minden elfogultság nélkül szerintem kedvelt a rádió. A fiatalok is megkapják, amit hallani szeretnének, ezáltal nem a telefonjukról hallgatják a zenéket. Mi pedig ezt a népszerűséget szeretnénk megtartani még jó sokáig. 

10. Érzelmileg mit ad neked a rádió, és te mit tudsz adni általa?
A soha fel nem adást és a meggyőződésemet, hogy a kezdeti kudarcok csak erősíteni tudnak abban, hogy igen ezt én azért is csinálni szeretném, bárki vagy bármi okozta a csalódást. Ezen felül még soha semmiben nem voltam annyira kreatív és törekvő, mint a rádióval kapcsolatban, ezt is Neki köszönhetem.

11. Kortársaid közül kinek a munkáját ismered el?
Jó lenne, ha sok ember közül lehetne válogatni.☺ Talán Viktorin Tamás nevét és egyben munkásságát mondanám, szerintem Ő most az egyetlen, akire érdemes odafigyelni.

12. Szerinted 15 év múlva a rádiózásból fogsz élni?
Ha garantálja számomra a biztos munkát és ezzel együtt a megélhetést, akkor részemről nincs akadálya, bár komoly harc lesz, hiszen a mostani munkámat is nagyon szeretem és nem lenne jó, ha egyik a másik rovására menne.