4 trend, amivel a jövőbe vezetheted a rádiód tartalmát

4 trend, amivel a jövőbe vezetheted a rádiód tartalmát

Az, amit mi most gondolunk a marketingről köszönő viszonyban sincs azzal, amit mondjuk 10 évvel, vagy 20 évvel ezelőtt gondoltunk. A tartalom eddig is rendkívül sarkalatos volt, de most, amikor a kontent határoz meg mindent, akkor különösen oda kell figyelni a tartalommarketingünkre.
Pláne, ha mi a tartalomból élünk, hiszen egy rádió vagyunk.

tartalommarketing.jpg

(Photo by rawpixel.com on Unsplash)

Ebben a cikkben összegyűjtöttek 4 trendet a tartalommarketing jövőjével kapcsolatban. Nézzük, ezek hogyan lehetnek igazak a rádióra nézve.

1. Információ-túladagolás és megoldása

Egész nap tartalomban fürdünk, és a hallgatóinkra ez hatványozottan igaz. Ez nagy gond nem is lehet:
Az amerikaiak 77%-a úgy nyilatkozik, hogy szeretik, ha elérhető közelségben van az információ, 81% pedig azt mondja, szívesen követ minden aktuális hírt -  olvasható a Social Daily cikkében.

A megoldás az lehet, ha még jobb minőségű tartalmat kínálunk a fogyasztóknak. Ez azesetünkben a kontent igazi szelektálása és érdekessé tétele kell hogy legyen.

A "majd nyomunk valamit a megszólalásban valamiről, ennek a linknek a kapcsán..." kezdetű szövegek nagyon nem fogják megállni a helyüket.

Most sem megoldás ez, de később egyenesen büntetik majd. Ráadásul nekünk nem csak adni, hanem szolgáltatni is kell...magunkról. A hátterünkről, a kulisszák mögötti területekről, mert így lesz egy műsor, egy rádió sokkal szerethetőbb.

2. Többet nézünk majd videót, kevesebbet olvasunk

2016-os Social Media Marketing Industry Report-ban leírtak szerint a közösségi média managerek 74%-a operál vizuális elemekkel a közösségi marketing során, és 60%-uk használ fel videót is - olvasható a cikkben.
Ha termékekre vonatkoztatjuk ezt:  4x annyi fogyasztó néz meg inkább egy videót egy adott termékről, mint ahányan inkább olvasnának róla.

Ennek megfelelően alakítsuk át stratégiánkat és amennyire lehet - és nem sérül az audió - vonjuk be a videós tartalmat!

3. Csak a változás lesz állandó

A 2005-től 2016-ig terjedő időszakban mintegy 60%-kal nőtt a közösségi médiahasználat. És közben meghalt egy iwiw és egy Myspace is. 
Aztán mostanra ez lett a toplista...

4. Fókuszálj a mobilra!

Az okostelefont használók száma 2011-2016-ig 42%-kal nőtt csak az USA-ban. Mára a felnőtt lakosság 77%-ának van okostelefonja, a 18-29 évesek körében ez az arány 95%-os - olvasható az elemzésben.

A PC-k ideje lassan lejár, így, ha még nem gondolkodtál, hogy jelen légy a mobilok környékén, akkor sürgősen találd meg a módját.
Ha meg akarjuk tartani a pozíciónkat, a mobil platformokra kell elsősorban optimalizálni a tartalmat. Mondanivalónkat fogjuk rövidre és legyen lényegre törő. 

Összefoglalva:
Az új technológiák és az ebből születő új fogyasztói magatartás új lehetőséget teremt a hallgatók eléréséhez. Az a marketingstratégia lesz sikeres, amely értelmezni tudja ezeket és alkalmazkodni tud hozzájuk. 
Legyél te a szemfülesebb, és kezdj el felkészülni a jövőre!

Forrás: Social Daily