8 tipikus hashtag hiba, és az hogyan kerüld el őket

8 tipikus hashtag hiba, és az hogyan kerüld el őket

Legyen szó Instagramról, vagy Facebookról a megfelelő hashtagek jó és helyes használata nagyon sokat lendíthet az eléréseden. Pénz nélkül.
Mire vigyázz? Ebben segítünk most!

hiba_1.jpg

(Forrás:Jon Tyson on Unsplash)

1. Csak nagyon általános, vagy nagyon népszerű hashtagekben gondolkodsz!

Az olyan kulcsszavak, mint a #love, vagy itthon a #mik biztos sok bejegyzést generálnak, de

  1. elvesznek a rengetegben
  2. nem határozzák meg a te céljaidat!

Értsük ez alatt azt, hogy hiába lesz találat a #ilovemyjob keresőszó alatt a tartalmad, ha valójában ez nem fedi a célpiacodat, vagy célközönségedet. Nyilván segíthet ezen mondjuk a városunk "behastegelése", de itt is érdemes egy kicsit speicifikusabban meghatározni célokat! 

Áldozz egy kis időt arra, hogy megkeresd a rád jellemző hashtegeket, de főleg azokat, amelyek keresztmetszetben állnak a célzott fogyasztóiddal!

2. Nem kutakodsz!

Nem csak az előzőekben emlegetett okok miatt érdemes egy kis kutatást végezni, hanem azért is, mert láthatjuk, hogy mi működik másoknál, vagy megfordítva: mi az a kontent sor, vagy címszó, ami alatt nem szeretnénk feltűnni.

A Social Media Today ezeket a hashtag kereső eszközöket ajánlja:

3. Nem foglalkozol a helyi hashtagekkel!

Ez egy őrületesen nagy hiba!
Ha a szolgáltatásod, a műsorod egy specifikus földrajzi területhez tartozik ragaszkodnod kell a helyi értékekhez.
Ahhoz, hogy a közösségbe integrálódj, vagy a közösséget integráld az ügyedbe fontos eszköz lehet a jól megválasztott hashtag.

Kapcsolatot építhetsz vele!

Egyébként is olyan városok esetében, mint Szeged, Debrecen, vagy Pécs, esetleg Eger nagyfokú lokálpatriotizmussal találkozhatsz, ami egyébként nagyrészt jellemző az összes hazai városra is, de ezeken a helyekn valami különös hevület lángol.

Teszteld a különböző helyi érdekeltségű hashtegeket!

4. Nem próbálsz ki különböző hashtageket!

Minden új posztodban érdemes tesztelned egy új hashtaget, amivel mérhető, hogy hoz-e valami újat. A túl sok nem jó, mert teljesen más eredményt, olykor akár visszaesést is hozhat a felületeden. 

5. Nem használod a kapcsolódó hashtageket!

Érdemes figyelni a felugró hashtageket, akkor, amikor írod be a sajátodat.
Sőt!
Ha a posztba is tudunk illeszteni egyet-egyet, akkor az nem csak mutatós, de nagy terelőerővel bíró lesz. 

6. Egy tonna hashtaget használsz!

A legfrissebb értesülések szerint a kb. 5 hashtaget preferálja a rendszer Instagram esetében, és az nem lehet kommentben írva, csakis a "képleírásban". 
Egyébként olvasóként, vagy a posztod elkapójaként is, inkább visszás, amolyan erőlködés szagú a rengeteg hashtag használata. 

Ötnél ne legyen több, még ha nagy is a kísértés!

7. Nem követed nyomon, vagy nem elemzed a hashtaget!

Nagyon sok márka használja nyomonkövetésre a hashtageket. Egy kreatívan megalkotott összetétel a brandingben is segít, ráadásul egyes cikkek/videók/kampányok fejlődését is figyelni tudod.

8. Egyáltalán nemm használsz hashtageket!

Ez a legnagyobb hiba. Facebook-on főleg! Instagramon pláne!
Nem hiába szenteltünk ennek egy egész bejegyzést: 

A hashtagek iszonyatos erővel segíthetik növelni az elérésed!

Áldozz egy kis időt rá, és mondjuk havonta adj ki egy módosított "hashtag-készletet" a kollégáknak, amivel újabb területekre tévedhetsz növelve ezzel márkád elérését.

Ti milyen hashtageket használtok?
Mutass néhányat és nem kell féltened őket, mert ezzel lehet csak a saját brandedet építed.

blog@42netmedia.com

 

A cikk a Social Media Today listája alapján készült.