"...a legapróbb részletekig kielemeztem mindent" - Bemutatkozik Karakas Balázs

"...a legapróbb részletekig kielemeztem mindent" - Bemutatkozik Karakas Balázs

A március az ifjú rádiós tehetségeké nálunk. Egy kb. 12 fős osztályt toborzunk, akik bemutatkoznak és elmondják, hogy mi motiválja őket, és egy különleges osztálykirándulást is szervezünk nekik.
A mai nap Karakas Balázsé!

karakas_balazs_header.jpg

Balázs mindössze 20 éves, de már tapasztaltnak mondható, ráadásul végtelenül alázatosan áll a rádiózáshoz. Jelenleg a Rádió 451-ben, a kiskunfélegyházi Rádiós Smile-ban és a Rádió 24-ben is vezet műsort.
Ismerjük meg jobban!

1.Mikor fogalmazódott meg először benned, hogy a rádiózással szeretnél foglalkozni?

A történet igen régre nyúlik vissza, hiszen kisgyeremek koromtól kezdve a rádió folyamatosan az életem része volt. Talán azt mondhatnám forduló pontnak, amikor 10-11 évesen elkezdtünk internet rádiózni általános iskolai osztálytársakkal.

2. A kezdeti lépésekben, hogyan próbáltál tenni azért, hogy beteljesítsd ezt a vágyadat? Hogyan fejlesztetted magad?

Rádiómániásként beszélő viszonyban voltam a helyi kisközösségi rádió tulajdonosával. 2012-ben felcsillant a lehetőség, híreket olvashattam. Ezt követően kaptam egy éjjeli sávot, ahol műsort vezethettem. Utána egy ismerős szólt, hogy műsorvezetőt keresnek a Rádió Smile-ba. Végül ott is bizalmat szavaztak. Ezek után demókat küldözgettem néhány programigazgatónak, mígnem segítséget is adtak. Tanácsokat, mit hogyan kellene csinálni ahhoz, hogy jó legyen, illetve beszédtechnika órára kezdtem járni. Ez csodákra képes!
A beszédtechnika tanáromtól is nagyon sokat tanultam.

Ezen túl, rengeteg rádiót hallgattam, a legapróbb részletekig kielemeztem mindent, egy megszólalás elejétől a végéig. Megfigyeltem, mit hogyan, mit miért mondott a műsorvezető.

3. A kezdetekben milyen rádiókat hallgattál?

Nagyon gyerekként? Amit fogni lehetett a városomban :) Sláger, Danubius, Rádió 88.

Később, általános iskolásként Rádió 1-et hallgattam online.

karakas_balazs2.jpg

4. Szerinted van különbség aközött, hogyan rádiózik a te generációd, és aközött, ahogyan a "régiek" csinálják?

Szerintem ezt embere válogatja. Minden ember más és más, ugyanez nyilvánul meg adásban is. Lehet pörgős egy 40-es is, és lehet kiégett valaki 20-25 évesen is.

5. Szerinted mennyire fontos a közösségi médiás kontent egy rádiónak?

Szerintem nagyon! Az egész világon naponta 1,4 milliárd ember facebookozik, és akkor még nem beszéltünk az Instagramról, és társairól. Fontos szerepe van a márka felépítésében, olyan embereket is elkaphatunk ott, akiket FM-en nem biztos.

6. Szerinted mi tehet valakit jó rádióssá?

Ez igazából nehéz kérdés! Alapszabály, annak véget ért a karrierje, aki elhiszi, hogy jó. Figyelni kell, nyitott szemmel járni, és persze hallgatni az öreg rókákra, akik elértek már valamit.

7. Mit szeretnél megtanulni az öreg rókáktól?

Minden érdekel! Műsorvezetés, zeneiszerkesztés, programing, technikai dolgok, talán még a gyártás is picit.

karakasbalazs.jpg

8. Hogyan látod? Milyen lesz a rádió 15 év múlva?

Sokan kárognak, mint egy zsémbes varjú :) A rádió élni fog, más kérdés, hogy milyen platformon. DAB + nem éppen a legnépszerűbb rádiózási forma, ellenben igen sokan hallgatnak online rádiót, akár mobilról, akár PC-ről. Ha lesz olyan megoldás, hogy bárhol, egy gombnyomásra induljon egy netes stream anélkül, hogy ez plusz költségbe kerülne, elképzelhetőnek tartom az internetes rádiózás nagyobb léptékű elterjedését. De ameddig ehhez kábelezgetni kell az autóban, és a drága mobilnetünk fogy, maradunk FM-en. Ezentúl remélem, hogy érkeznek hozzzánk is igazi etalonok, akiket bárki tátott szájjal hallgat végig.
Izgalmasnak ígérkezik, bízom benne!

9. Szerinted a kortársaid környezetében mennyire népszerű a rádió?

Ezt is embere válogatja. Kutatási adatokat még nem láttam, csak saját megfigyeléseim vannak. Én azt vettem észre, hogy a kortársaim közül javarészt azok hallgatnak rádiót, akik már kikerültek a munkaerő piacra, nekik jó társaik vagyunk meló közben. A népszerűségét sokkal jobban növelhetnénk, ha lenne olyan tartalom, amely 100%-ig Őket célozza meg, nem lenne teletömve elkapcsolási faktorokkal.

10. Érzelmileg mit ad neked a rádió, és te mit tudsz adni általa?

Mindenen túl mindent! Élményt, társaságot, barátokat, munkát, életérzést. Rengeteg jó embert ismertem meg a szakmának köszönhetően, nagyon jó barátokat szereztem.

A napokban betelefonált egy idősebb néni, aki elmondta, hogy mennyire szereti a rádiónkat, mennyire szeret engem hallgatni. Ilyenkor vigyor ül az arcomra. Ez az egyik, amiért szeretem / szeretjük csinálni.

11. Kortársaid közül kinek a munkáját ismered el?

Kortársaim közül? Nem ismerek olyat.

12. Szerinted 15 év múlva a rádiózásból fogsz élni?

Nagyon remélem! A mikrofon mögött tervezem megöregedni, majd meglátjuk a nagy szakállas közbe szól-e. :)

Az osztály másik tagjával Bürgés Dáviddal készült interjúnket ITT olvashatod el. Neki egyébként ma van a szülinapja...

Az osztály még nem teljes. Nagyon szeretnénk egy 25 év alatti rádiós hölgyet találni.
Ha ismersz ilyet, kérlek küldd el nekünk!

blog@42netmedia.com