"Azért csinálom, hogy hozzá tehessek valamit az emberek napjához" - Bemutatkozik Bürgés Dávid

"Azért csinálom, hogy hozzá tehessek valamit az emberek napjához" - Bemutatkozik Bürgés Dávid

Március 1-gyel új tematikus hónap veszi kezdetét RADIOSITE Szakkör néven.
Az "osztályunk" első tagja mutatkozik be most itt a 42NETBlogon.
burgesdavid_header.jpg

Amikor körvonalazódott a fejünkben, hogy szeretnék egy olyan tamatikus hónapot, amikor 25 év alatti rádiósokat mutatunk be, olyanokat, akikben buzog a tettvágy és már le is tettek valamit az asztalra, rögtön eszünkbe jutott Bürgés Dávid.
Még októberben megtettük a felhívásunkat és még októberben felvettük Dáviddal a kapcsolatot. Az interjú néhány hónapig pihent, majd most, amikor Dávid is az osztály része lett került elő és mutatjuk be most neked.
Ő az a figura, akiben ott van minden, ami benned is meg volt az elején: Lelkesedés és ifjonti hév, hibák és az azokat minden eszközzel kijavítani akaró tettvágy. Ismerjük meg őt!
1.Mikor és hol érezted meg először, hogy a rádiózással szeretnél foglalkozni?
2012 nyarán a helyi rádió, vagyis a szegedi Rádió 88 egy kitelepülésén tetszett meg az egész. Később az i betűre a pont a rádió stúdióba való belépéssel került fel
2. A kezdeti lépésekben, hogyan próbáltál tenni azért, hogy beteljesítsd ezt a vágyadat? Hogyan fejlesztetted magad?
Internet rádiót/rádiókat üzemeltettünk egy barátommal. Többet is, noha nem egyszerre :)
Majd ezt egyedül is folytattam. Közben már kiskoromtól kezdődően rengeteg időt töltöttem rádió hallgatással
3. Milyen rádiókat hallgattál gyermekként?
Mindig is a helyi adókat preferáltam jobban. Szerintem az tud adni valami pluszt az embernek, és sokkal közvetlenebb mint mondjuk egy országos rádióállomás, amely nagyobb ember tömeget kell kiszolgáljon, ám így a "kisebb" de fontosabb HELYI értékek oda vesznek. Emlékszem még kiskoromból, - tegnapról - azokra a nyári délutánokra, amikor a szüleimmel lent voltunk a kertben, ők dolgoztak valamit én pedig játszottam és közben szólt a Rádió 88 a "háttérben". A háttérben szó képletesen értendő, mert amikor műsorvezetői megszólalás volt, már akkor is képes voltam szólni a körülöttem lévőknek, hogy !csend! valaki éppen beszél, és én hallani szeretném!
4. Szerinted van különbség a te generációd rádiózása és a mostani műsorvezetési technikák között? Máshogy csinálják a most 20 évesek?
Szerintem sokat változott a világ, és ezzel a rádiózás is talán. Azonban a műsorvezetők között nagy átlagban, nem látok sok különbséget. Gondolok itt például egy 30x éves emberre, vagy egy 20x éves fiatalra. E kettő közül is lehet az idősebb fiatalosabb és lendületesebb, és ez fordítva is lehetséges. Véleményem szerint abszolút személy függő. Inkább a hangot emelném ki, ami jelentős különbség lehet az életkor függvényében. Egy fiatalnak játékosabb és "pörgősebb" hangja lehet, míg egy ""idősebbnek"" nem feltétlen.
burgesdavid4.png
 
5. A 88-ban komoly szereped van közösségi médiás kontent megteremtésében. Szerinted ez mennyire fontos egy rádiónak?
Nagyon fontos! Nem árulok el nagy titkot szerintem, hogy a fiatal közönséget, így lehet főként bevonzani. Továbbá, tök jó dolog, hogy ezáltal a hallgatók kicsit betekintést nyerhetnek a kulisszák mögé is :) 
Biztosan ismeri mindenki Dancsó Pétert - Ha valakinek nincs meg, hogy ki Ő, akkor a Youtube-ba nevét beírva hamar rájöhet - egy interjújában, elmondta, hogy az a cég, amelyik nincs jelen ezeken a felületeken napjainkban, konkrétan nem is létezik..
6.Szerinted mi tehet valakit jó rádióssá?
Szerintem fontos, hogy  az ember tudja miért csinálja és szeresse is ezt. Aki ilyen cikket / interjút olvasott biztos találkozott már azzal, hogy ez egy szerelem.
Valóban az!
Nagyon sok áldozattal jár, és odaadással, főleg egy még középiskolában tanuló diáknak, mint én...
Én azért lettem már-már megszállottja, mert mindig is szerettem volna valami pluszt adni az embereknek, és ezt a lehetőséget a rádiózással találtam meg. Azért csinálom, hogy hozzá tehessek valamit az emberek napjához és már akkor elégedett vagyok, ha csupán egy embert boldoggá tehetek.
7. Ha lenne idejük, mit szeretnél, mit tanítsanak neked az idősebb generáció tagjai?
Mindent (is)! Minél több dolgot szeretnék megtanulni. Persze elsődleges célom az, hogy napról napra, egyre jobb műsorvezető válhasson belőlem, ezért erre koncentrálok leginkább. Igyekszem mindig figyelni a többieket, kérdezni, s tanulni tőlük. Sohasem szeretném abbahagyni a tanulást, szerintem aki úgy érzi, hogy már nem tud többet tanulni és nagyon jó, - és ő célba ért - az nagyon nagyot téved. Szokták mondani, jó pap holtig tanul. Én a rádiózás esetében is ezt vallom.
8.Hogyan látod? Milyen lesz a rádió 15 év múlva?
Nagyon bízom benne hogy egy meghatározó médium marad az életünkben, és az életünk része marad. :D Azonban a világ napról napra változik, sosem lehet tudni mit hoz a holnap. Én úgy gondolom, hogy valamilyen formában azonban - lehet elképzelésünk sincs még milyen formában, de - mindenképp jelen marad a rádió. Olvastam nemrég egy felmérést. Az azért nem véletlen, hogy milyen sokan szereznek információt az egyes rádió adóktól.
burgesdavid2.jpg
9.Szerinted a kortársaid környezetében mennyire népszerű a rádió?
Nagyon nehéz erre válaszolnom.
Ez igazából rettentően megoszló. Környezetemben tartottam egy kis "kutatást" és rengeteg kortársam csak a kocsiban hallgat rádiót, vagy akkor, ha szüleivel éppen készül a vasárnapi ebéd a konyhában. Néhányan az interneten keresztül, de azt vettem észre, ha nincs az orrunk elé tolva a rádióműsor - Facebook,vagy Instagram Live - akkor nem sűrűn keresünk rá egy-egy rádió weboldalára.
Azonban a rádió/zene, vagy podcast felvételek hallgatása rendkívül népszerű azok körében, akik számítógépes játékokkal kapcsolódnak. Ezek valamelyike szól náluk a háttérben.
10.Miért akarhat és miért nem rádiózni egy veled egykorú?
Őszintén szólva fogalmam sincs. Magamból tudok kiindulni és abból amit én gondolok.
Ha valaki találkozik ezzel úgy, hogy van lehetősége arra hogy beleszeressen, akkor jó esélyekkel indul arra, hogy eszeveszett módon utána menjen ennek. Azonban akkor is ott állhat még egy akadályozó tényez: az idő.
Tényleg, rettentően leterheltek a középiskolás gyermekek....de erre most nem térnék ki. :)
11.Érzelmileg mit ad neked a rádió, és te mit tudsz adni általa?
Nagyon remélem, hogy sok embernek valami pluszt tudok adni vele, egy-egy mosolyt, kizökkentést a napi robot közben / alól.
Amit pedig én a rádiózástol kapok, az hogy kibontakozhatok és kiélhetem a kreativitásomat. Nagyon színes dolognak tartom a rádiózást. Nem csak szimpla pár órás mikrofonba dumálgatás. :)
12 Ki az akit példaképként tekintesz és ki az, akit kortársadként, hasonló korúként elismersz és követsz?
Próbálok minél több forrásból tudást szerezni. Rengeteg ember volt és van is, aki segített és segít is a mai napig. Mára a Rádió88-nál nagyon szerencsésnek mondhatom magamat, ugyanis egy fiatalos, ugyanakkor egy olyan komoly munkakörnyezetbe csöppentem bele, amelyben rengeteget fejlődhetek. Olyan emberek vesznek körül, akik mindig segítenek ,ha kéréssel vagy kérdéssel fordulok hozzájuk. Imádok ide bejárni!
Innen is köszönöm mindannyiuknak. :)
Igaz, nem kortásam de mindenképp kiemelném Gedzot, akihez korábban is mindig bejártam ellesni a műsorvezetői tennivalókat. Ő magánemberként is segített már nekem.
Nagy köszönet neki az eddigiekért!
burgesdavid.jpg
13. Szerinted 15 év múlva a rádiózásból fogsz élni?
Erősen hiszek ebben. :D
Még akkor is, ha ez nem teljesen reális cél.  Azonban addig rengeteg víz lefolyik még a Tiszán és bitang sok dal szólal meg a rádiókban, így legyen ez a jövő zenéje. Az biztos, hogy imádom ezt csinálni, és amennyire csak lehet bele fogok mélyülni az elkövetkezendő napokban, hetekben, hónapokban és években :)
Az osztály többi tagját hamarosan sorban megismerheted a hónap folyamán. Ráadásul a kalandjaik számát és tudástárukat is növelni szeretnénk.
Más:
AJÁNLJATOK 25 ÉV ALATTI RÁDIÓS LÁNYOKAT, MERT EDDIG CSAK FIÚK VANNAK AZ OSZTÁLYBAN!

blog@42netmedia.com