Így alkoss lépésről-lépésre egy tökéletes Facebook hirdetést

Így alkoss lépésről-lépésre egy tökéletes Facebook hirdetést

Ebben az írásunkban azt foglaljuk össze Neked, hogy miért, de leginkább hogyan lehet felépíteni egy szinte tökéletes Facebook hirdetést.
Kattints, hogy kis befektetéssel előrébb lépj a közösségi média felületeiddel!

facebookhirdetes.jpg

(Forrás: Igor Ovsyannykov on Unsplash)

Több tényezője is van annak, hogy miért érdemes - ha minimálisan is, de - pénzt fektetni egy-egy poszt megtolásába a Facebookon. A legfontosabb talán az a nem túl impresszív adat, hogy

a brandek organikus elérése 2% körülire csökkent.

Tehát, ha példaként Magyarország legnagyobb rádiós Facebook márkáját, a jelen állás szerint 700 919 like-kal rendelkező Music FM-et nézzük, akkor kb. 14018 embert érnek el - hacsak nem hirdetnek egy cseppet.

Igazából a lázadás is egy remek út, de jó ha tudjuk, hogy a közöségi médiában hirdetők 93%-a használja a Facebbok hirdetési rendszerét.

És még mielőtt:
Én lennék a legboldogabb, ha nem kellene erről írnom bejegyzést, ha csak szimplán a jó tartalommal fel lehetne tornázni az elérésünket, de nem lehet.
Így marad ez a kicsit hipós víz, amivel szegény emberként főzhetünk!

És, ha már a hirdetésekről beszélünk, akkor egy nagyon-nagyon fontos alapigazságot tisztázzunk az elején: 

A hirdetés nem az lesz, ami eladja a terméked, hanem az, ami megragadja a potenciális ügyfeleid/vevőid/hallgatóid/partnereid figyelmét!

Milyen egy jó Facebookos hirdetés?

1. Látványos

Vagy mondhatni vizuális...
Azaz, akár posztként is megállja a helyét. Ebből a szempontból ez nem is hirdetés, csak tényleges kiemelése egy jó tartalomnak. A látványos, ún. vizuális kontentet 40%-kal szívesebben osztják meg, mint a nem ilyen jellegű tartalmat.
És mi tesz egy képet hatásossá?

  • Elfoglalja a képernyő nagy részét
  • Egyedülálló módon mutat be téged, vagy a branded
  • Bármely szöveg egyszerű és olvasható
  • A hátterek merészek és figyelemfelkeltőek

2. Rövid és tömör

 

Az emlegetett figyelem elkapásához elég csak néhány szó. Ez a kutatások szerint NÉGY szó.
Aztán jöhet még 15 szó, ami a linkleíráshoz kellhet. 
Tehát a Facebook felhasználói nem akarják bekezdéseken keresztül olvasni, hogy mit adsz nekik, mit kínálsz, miben vagy jobb, vagy egyáltalán mi van Veled, csak azt, amit négy szóban el tudsz mondani magadról!

Annyit akarnak tudni, hogy mit tudsz tenni értük és miben vagy már, mint BÁRMI más a piacon!

Ez egy értékes ajánlattétel a részedről, ezért tisztában kell lenned a követőid értékeivel.

3. Cselekvésre szólít fel

Mondd el nyugodtan nekik hová menjenek. Kérd meg őket, hogy kövessenek, hogy figyeljenek rád! 
Vond be őket a körödbe, mert csak így van értelme az előző kettőnek.

Végezetül maga a Facebook is adott néhány tanácsot a témában:

  • Válassz egy alkalmazást, ami segít elkészíteni a hirdetésed!
  • Használd a legjobb videódat és képedet!
  • Kombinálj több alkalmazást/módszert!

 

Te futattál már hirdetést a márkádnak? Mit tapasztaltál?
Írd meg kérlek nekünk, mert a tapasztalat a legnagyobb fegyverünk.
Köszönjük!

blog@42netmedia.com

 

A cikk az Entrepreneur Magazin cikke alapján készült.