Hogyan használják az egyes generációk a közösségi médiát?

Hogyan használják az egyes generációk a közösségi médiát?

Az átalakulóban lévő Facebook, a különböző platformok újításai már önmagukban is fejtörést okozhatnak, de a különböző generációk jelenléte még nagyobb terhet ró ránk, amikor a közösségi média jelenlétünket tervezzük. Ehhez találtam most egy hasznosnak ígérkező tanulmányt a Sprout Social-tól, ami azt vizsgálta: hogyan használják az Y-, X-, és Baby Bommer generáció tagjai a közösségi médiát és mit várnak a márkáktól. Olyan márkától, mint a te rádiód.

hogyan_hasznaljak.jpg

(Forrás: Anna Dziubinska on Unsplash

Csak, hogy tisztázzuk:

  • Baby Boomer: 1940 és 1959 között született. Tehát 78 és 59 év közötti.
  • X generációs: 1960 és 1970 között született. Tehát 58 és 39 év közötti.
  • Y generációs: 1980 és 1999 között született. Tehát 38 és 19 év közötti.
  • Z generációs: 2000 és 2019 között született. Tehát kevesebb mint 19 éves.

Érdekesség, hogy a jövőre születők már az Alpha generáció tagjai lesznek. 

Kezdjük egy alapvetéssel:

Nincsenek sikeres kampányok tudatosan vizsgált demográfia nélkül!


Ez úgy is igaz, hogy jelen cikkben lesz egy-két külföldi adat, de érdemes akár megyei adatok között is száguldoznunk, amire a hazai KSH nagy segítségünkre lehet.
A fentebb emlegetett felmérés rávilágított nyilvánvaló generációs különbségekre...és hasonlóságokra is.
Na, merüljünk is bele!

Mindenki a Facebook-on van...még

Ha bár a számok azt mutatják, hogy a válaszadók 43,6%-a közben nem is annyira szereti a Facebookot. A legfontosabb zavaró tényező, hogy "szinte élőben közvetíti, hogy mit csináltunk ott".

Ez a grafikon egyébként azt is megmutatja, hogy az Y generáció tagjai a legnehezebb korcsoport - az elérés szempontjából - mert egyenletesen osztják el az idejüket a különböző platformokon.
Ha egy kicsit mélyebbre ássuk magunkat, akkor azt látjuk, hogy a 18-24 év közöttiek körében az Instagram 25% -kal, a Facebook 24.4%-kal, míg a Snapchat 23.3%-kal áll. Ebből az egészből nyugodtan kivehetjük a Snapchat-et! Nem fontos!

A most előttünk álló néhány hónap vízválasztó lesz annak a szempontjából, hogy mennnyien maradnak meg a Facebookon és a márkák hogyan reagálnak tartalmukban a változásokra. Erről a héten írtunk ITT, ITT és ITT is.

Mi ösztönzi őket, hogy kövessenek egy márkát?

A generációs minták megértése elengedhetetlen, de ami ettől is fontosabb, hogy rájöjjünk, hogy egyes generációkat mi vezérel, hogy elkötelezzék magukat egy-egy márka iránt. A felmérés szerint

a milleniumi fiatalok és az X generációsok jellemzően könnyebben elköteleződnek irányunkba, mint egy Baby Boomer.

De ami még fontosabb: Az Y generációsok - 58,9% -, az X generációsok - 50,4% - és a Baby Boomerek - 55% -  már a vásárlási út felfedezési szakaszában elkezd követni egy márkát - azaz a még vásárlás megkezdése előtt. Lefordítva egy tartalmat gyártó márkának:

ha jó a kontentünk már a közösségi médiában hajlamosok csatlakozni hozzánk, még mielőtt egy percet is hallgattak volna a rádióadásunkból.

A tanulmány azt is feltárta, hogy az ypszilonosok és az ikszesek közel azonos mértékben kötődnek egy márkához - 30% és 32% -, míg a Baby Boomerek többnyire csak megfigyelők. Csupán 14% -uk kapcsolódik egy márkához havi rendszerességgel.

Ha különböző okokból követik a márkákat, akkor érdemes megfigyelni, hogy más-más okokból követik ki őket.
A milleniumi fiatalok egy negatív élményt követően megszüntetik a márkák figyelését, de jellemző ok az is, hogy a közösségi média marketingjét bosszantónak találják. Az X generációs felhasználók fő oka a kilépésre, ha olyan támadó magatartással vagy megjegyzéssel találkoznak, amely ellentmondott a személyes meggyőződésüknek. Végül a Baby Boomerek 29% -a akkor szünteti meg egy márka figyelését, ha úgy találja, hogy annak marketingstratégiája túlságosan reklámszagú és "spamszerű".

A márkás tartalom iránti elkötelezettség az értékesítés növeléséhez vezet? 

A válaszadók 62%-a mondta azt, hogy szívesebben vásárolnak egy olyan márkától, akit követnek a közösségi médiában. Ez egyébként érdekes módon aktívabb az X generációsoknál.

És, ami igazán fontos:

Egy jó socal media tapasztalat 71%-kal növelheti a vásárlási hajlandóságot.

A Sprout Social felméréséből kiderül:

Az Y generációsok kérdeznek, az X generációsok vásárolnak a Baby Boomerek megfigyelnek!

Légy tisztában vele:
Az összes generáció ott lehet a közösségi médiában, csak más-más elvárása van a márkáddal kapcsolatban. 
Hogy lehet ezt átültetni rádióra?
Beszélgessünk erről a kommentekben!

Forrás: We are Social Media