A 18-49 hülyesége

A 18-49 hülyesége

Az egyik legnépszerűbb mérőszám a 18-49, ráadásul a hirdetőknél is sűrűn pitch-elünk ezzel a kororsztállyal, mert tudjuk, hogy érdekli őket. Pedig a Radio Ink szerzője, most egy érdekes gondolatmenetre mutat rá.

a_18-49_hulyesege.jpg

(Forrás: Samuel Zeller on Unsplash)

Paul Curran - a Cox Media Group vezetője -  jegyzi ezt az írást, aminek megalkotásában kisfia paszulyként történő növekedése és 18 éves korának betöltése adta meg a kezdő lökést. Ez indikálta azt a gondolatmenetet, hogy sorra vegye, mi lehet a baj az Egyesült Államokban a 18-49-es hozzáállással?
Főleg azért, érdemes belegondolni az ő - még ki nem fejtett gondolatmenetébe - mert teljesen átélhetjük ezt idehaza is a vonaton, a buszmegállóban, bármelyik rendezvényünkön:

egy mostani 18 évest, nem lehet egy kalap alá venni egy 49 évessel!

Még egy 30 évessel sem.
Már csak az olyan földhöz ragadt dolgok miatt sem, mint ami igaz Paul fiára is:

  • soha nem szavazott
  • nincs keresete
  • nincs hitele
  • nem vett semmit, ami nagyobb lenne, mint egy pizza!

Érdekességképpen:
Az Egyesült Államokban a másik népszerű korcsoport, amiben mérik magukat a sajtótermékek az a 25-54.

Egy ponton felmerül a kérdés:

Mit tehetnek a műsorszolgáltatók, hogy ne tűnjön a rádió egy old school megoldásnak?

Paul Curran ezeket a megoldásokat adja rá:

  1. Jobb mérési metódusokat kell kidolgozni. Az USA-ban a Nielsennel elégedetlenek. Szerinte/szerintük a cég túl lassú ahhoz, hogy lépést tudjon tartani a változó médiafogyasztási szokásokkal.
  2. A műsorszolgáltatóknak össze kell fogniuk, hogy együtt hangsúlyozzák: a klasszikus és az online platformokkal együtt soha nem értünk még el egyszerre ennyi embert.
  3. Végül, a nagyobb ügynökségeknek ki kell szélesíteniük azoknak a felületeknek a skáláját, ahonnan válogatnak, számításba véve minden platformot.

Ezek alapján a tengeren túl a kollégák a jobb célozhatóságot, a könnyebb elérhetőséget és a sikeresebb kampányokat három tényező együttes hatásán látják:

  1. mérés
  2. műsorszolgáltatók, azaz önön maguk
  3. ügynökségek

Nagyon kíváncsiak vagyunk, hogy mit gondoltok Magyarországon mi a helyzet ezzel kapcsolatosan?
Mit éreztek?
Mit gondoltok?
Írjátok meg nekünk bátran, aztán szívesen összegeznénk a gondolatokat.

blog@42netmedia.com

Forrás: RadioInk