7 jó példa Facebook posztokra magyar rádióktól

7 jó példa Facebook posztokra magyar rádióktól

Tegnap írtunk arról a felismerésről, hogy a Facebook által bejelentett - és már nyomokban meg is valósított - változtatásokra tartalmukban nem igazán reagáltak a hazai rádiók. Akkor is leírtam, hogy habár ez általánosan elmondható mindenkire, de találtam néhány nagyon jó példát, amelyet érdemes megmutatni és okulni belőlük ezért, vagy azért.

7_jo_pelda_facebook_posztokra_magyar_radioktol.jpg

(Forrás:Jared Sluyter on Unsplash)

Biztos vagyok benne, hogy van több jó példa is, de a mostani válogatás arra tér ki, hogy a megváltozott szabályrendszerben hogyan érdemes elindulni. 

Csak ismétlésképpen:
Az eddigi hírek szerint azok a posztok számíthatnak egyáltalán elérésre

  • amelyek NEM lájk-, vagy reakciójel vadászatra mennek rá
  • amelyek beszélgetést generálnak, NEM a márkával, HANEM a követők között
  • amelyek videók, de főleg live videók.
  • amelyek betartják a szabályokat és NEM használják és használtatják játékra, vagy elérés generálására a Facebook alapfuncióit - lájk, tagelés, reakciójelek.

Az alábbiakban hét olyan példát válogattam össze, amelyek mindegyike kis-, vagy nagy mértékben ötletet adhat a jövőre nézvést, főleg, ha interakciót szeretnénk a követőinktől, közösségünktől:

Music FM 

UPDATE
Ahogy látszik is, itt a Rádió M képe áll, de Kiss Márti jelezte, hogy a kép eredetileg az ő szerzeménye!Az interneten aztán minden terjed, így nem tudjuk kinyomozni hogyan jutott át a kép Miskolcra, így átírtam Music FM-re a képet, de a poszt többi része maradt...
UPDATE VÉGE

Nem tudom mennyire saját ötlet, vagy átvett a kép, de ötletesnek ötletes, amikor azt hangsúlyozzuk lépten-nyomon, hogy az új lájk a komment. Vicces, cuki és kutyás. Mi kellhet még? 

Rádió 88 

Igazából a fő cél az, hogy hosszabb kommenteket írjanak a követőink, de nem vetjük meg a rövideket is. Főleg egy ilyen kreatív, megmozgató jellegű poszt sokat hozhat a konyhára.

Disclaimer: Tegnap a posztunkhoz kaptunk egy másik képet a 88-tól, ebben az látszik, hogy még az előzőtől is nagyobb és jobb elérést produkáltak interakciók lévén. A belinkelt ötletben az a jó, hogy szuper lokális, de pont azt a tagelést használja, ami miatt visszavágják az elérésedet.

Sláger FM

A gasztrovonal és a tapasztalatok kérésének ötvözése tuti siker - ha hívogatóan van megfogalmazva. Érdekes módon itt számokban annyira nem ütött, de jó a felvetés a reggeli műsorosok részéről.

Rock FM

Ismét nem tekinthető hosszabb kommentek generálására alkalmasnak, de nagyon eredeti ötlet azzal kapcsolatosan, hogy egy rádiós elemet - lásd a horoszkóp kistestvére, a felsorolásszerű kalendárium - hogy ültessünk át a közösségi médiába úgy, hogy az még hatást is érjen el.
Rock this!

99.5 Retro Rádió

Sportban valahogy úgy mondhatják ezt, hogy "szép mentés". Ha ez volt az eredeti terv, akkor még szebb. A kép még a régi lájkvadász beállítódottságra utal, de a hozzáírt bejegyzés már kevésbé.
A "...mi állt a tetején" vonal behúzása, pedig annyira emberivé és nosztalgikussá teszi, hogy nagyon kevesen állhatnak ellen annak, hogy írjanak.

Rádió 1

Főleg Györke Attila műsoridejében jelennek meg azok a posztok, amikor valamilyen interakcióra sarkallják a követőiket. A testvér-faktor jó, de a bejelölés kérése a továbbiakban kevésbé. Egy jó sztorija mindenkinek van a tesójáról, - más kérdés, hogy nem mindegyik publikus -  viszont biztos lesz néhány száz ember, aki ezeket szívesen leírja.
Itt is lett...

Vörösmarty Rádió

A kedvencem ebből az eresztésből. 
Minden van benne! Sorrendben: lokális, sztorizgató, emóció, saját kép, nosztalgia. 
Well done!

Nem került fel erre a listára, de nagyon menő, amit az FM7 csinál a közösségi felületeivel, - erről Szávoly Ricsi beszélt korábban a 42NETBlogon - és habár, amolyan "minden szentnek maga felé..." megjegyzés lesz, de a Sunshine is jó irányba indult el a rengeteg videós live-val és videós tartalommal.

Találtatok jobbat, vagy esetleg kihagytam nálatok valamit?
Simán lehet, de akkor, ha összegyűlik elég új példa, szívesen írok belőle egy második részt.

blog@42netmedia.hu

Jó közösségépítést!