A rádió aranykorához hasonlítják a podcastek jelenét

A rádió aranykorához hasonlítják a podcastek jelenét

Egyre több marketing szakember kezd el lelkesen beszélni a podcastekről. Néhány odáig ragadtatják el magukat, hogy a rádió aranykorához hasonlítják, ami most van, de főleg, ami most jön. Egy biztso: jelentős márkák fektetnek be,e gyre nagyobb pénzeket a podcastek "felületeibe". Az alábbiakban erről a tendenciáról olvashattok a marletinggel, technológiával és menedzsmenttel foglalkozó rendezvény a MarTech oldalán megjelent cikkben. Az írást magyarra fordítottuk, itt-ott beleírtunk.

podcastaranykor.jpg

(Forrás:Aaron Burden on Unsplash)

2017 augusztusában az Interactive Advertising Bureau kidobobott egy afféle podcast vásárlási útmutatót a hirdetők számára. Ez volt az első olyan momentum, amikor elkezdték komolyan venni a podcasteket, mint marketing csatornákat. 
Még korábban ebben az évben az Edison Research egy felmérést publikált, amely megmutatta, hogy a szektor növekedése stabil és jelentős a hirdetőknek is.
Most kiragadunk néhány fontos megállapítást a jelentésből:

  • 24%-kal nőtt a podcast hallgatás gyakorisága 2016-hoz képest.
  • A közönség nagy része magasan képzett és jó anyagi körülmények között él, ráadásul van egy olyan tendencia, hogy jobban szeret inkább fizetni a hirdetésmentes verziókért.
  • Figyelmesnek mondható a közönség. Hajlamosak végighallgatni a részeket, amelyeket letöltenek.

Fontos kérdés, hogy mit várnak 2018-tól a hirdetők? A MarTech Today megkérdezett néhány piaci szereplőt és a vélekedés összességében elég pozitív:

Nicholas Cavet VSA Partners ditiális ügyfelekért felelős vezetője 

A podcast effektív, de sok esetben drága!

Szerinte az igazi lehetőség a branded podcastekben rejlik. Azok a fajta podcastek, amelyek jól szerkesztettek, egyediek, storytellingre alapulnak és ezáltal vonzzák a hallgatókat rendkívül ritkák. Pedig ezeknek van meg a legnagyobb esélye, hogy hosszú távon kapcsolatba kerüljenek emberekkel. Igazi kapcsolatba. Csak gondoljunk bele, ha egy kozmetikumokat gyártó cég egy néhány órás drámát kapna kihegyezve a samponjára -  és még nézhető verzió is lenne - az egy óriási ütőkártyává válna neki, mint hirdetőnek.

És itt van a kutya elásva: egy podcast viszonylag drága ahhoz, hogy termeljenek a nullponttól idnulva, ezért kell, hogy legyen egy bejáratott közönsége, amely releváns egy márka számára és túlmutat egy kicsit a tech-centrikusságon. Egyes márkáknak - mint a Microsoft, az eBay vagy a Mailchimp -  van értelme hamarabb is beszállni, de a legtöbb szereplőnek a podcast egy tojás-csirke probléma, amiben a nézőpont a közönség mérete, valamint annak célozhatósága között ingadozik. 

Seth Greene az LLC.com vezetője

Új üzleti modellek jöttek létre

Az ő cégük konkrétan indított egy marketing podcastet. Ezek az interjú orientált részek nagyon szűk réstémákban gondolkodnak. Olyan vendégeket hívnak meg, akik maguk is rendelkeznek kisebb közönséggel.
Aztán - ezen túl - írtak egy könyvet a podcastekről, és azt rendezvényeken promotálják. Greene szerint semmi kétség, hogy a podcastek világa egy óriási, robbanásszerű növekedés elején van. Ehhez hozzájárul segítő tényezőként az okostelefonok globális elterjedése és olyan újítások, mint az Apple podcast hallgatásra alkalmas alkalmazásának telepítése bizonyos autókba.

Amy Fitzgibbons a Midroll marketing ügynökség elnök-vezérigazgatója

A többféle bevételi források még jövedelmezőbbé tehetik a podcasteket

A Midroll maga is saját tartalmat gyárt és más, népszerűbb podcastek felületeit adja el. Azt mondja a szakember, hogy a brandek szintjén egyre nagyobb érdeklődés mutatkozik és arra számít, hogy ez a tendencia meg is marad.

Szerinte a podcastek szaporodnak: naponta egy tucat új podcast jön létre. Szerinte egyfajta konszolidáció várható, egyre több márka fog belépni, mint storytelling alapú egyéni kezdeményező.
Sőt!
Az utóbbi időszakban egyre több tárgyalást folytattak nagy cégekkel a hirdetési lehetőségekről.

És ez tényleg a Podcast Aranykora lenne?

Nagyon úgy néz ki!
Viszont az is világos, hogy még csak most kezdték el feltérképezni, hogy a podcast hogyan illeszkedhet egy általános marketing mixbe. A jövőben lehet rá számítani, hogy egyre több márka is részt vesz a folyamatban, több innováció érkezik ebbe a közegbe, ami még több lehetőséget hoz majd a bevételszerzésre.

Ilyen lehetőség a hétvégére megérkezett képes podcast is.

Forrás: MarTech Today