Tényleg az Apple-é lenne a legnagyobb rádióállomás a világon?
Van ez a Beats 1 dolog. Mi is ez, és mit mutatnak az adatai?
Na, meg egyáltalán: mi köze a rádiózáshoz?
(forrás:media.info.com)
Az Apple által működtetett és kizárólag az Apple Music-on elérhető Beats 1-t 2015. június végén indították el, átcsábítva az akkor a BBC Radio 1-ban dolgozó Zane Lowe-t is.
A program magas minőségről tanúskodik, csakúgy, mint a hangja is. Azért az a pillanat, amikor az Apple egy rádióba fektet be nem papírgurigákat jelent:
Három high-tech stúdiót építettek: New York-ban, Los Angeles-ben és Londonban, valamint rengeteg neves műsorvezetőt csábítottak át.
Amúgy ilyesmi egy stúdióbeszélgetés:
Ehhez képest miért van az, hogy sehol sem hallani erről a kezdeményezésről?
Pedig Larry Jackson az Apple zenei tartalomért felelős vezetője kimondta:
Ez a világ legnagyobb rádióállomása! Nem fogsz találni még egy olyan csatornát, amely annyi egymással párhuzamos hallgatót tud felmutatni, mint a Beat 1. Ráadásul a brand nagyon hallgató-tudatos.
Az, hogy ez valóban mérhető legyen a Shoutcast-ot emlegetik, ahol az egy időben éppen rádiót hallgatók számát mutatják. A legnépszerűbb adók 7000 hallgató körül járnak. Az Absolute Radio például 15 000 hallgatót tudott produkálni nemrégiben, ami nem rossz szám.
Ha beleásod magad a Beats 1 képeibe, akkor sokszor láthatsz valamilyen számot a képeken.
Mint ebben a videóbanm amiben bejelöltem nektek a timer-t, a bal felső sarokban pedig skubizzátok a monitort 4:22-nél.
Kíváncsi vagyok, mint jelenthet a 19 700 és a 28, de következtetni mindannyian tudunk.
Az utóbbi nem lehet Twitter, pedig posztokról szól.
Ohhh, és ha már közösségi média. Érdemes megvizsgálni a Beats 1-t ezen a területen:
- A Beats 1-nak 554 000 követője van a Twitteren; A BBC Radio 1, az általuk legközelebbi versenytársnak titulált brand, 3.04 millióval büszkélkedhet.
- A Facebook-on 25.000 kedvelője van; a BBC Radio 1-nak 2,8 millió.
- Az Instagram-on a Beats 1 267 000 követővel rendelkezik, míg a brit közszolgálati adó 702 000-rel.
Persze az is oka lehet az egésznek, hogy a Beats 1-t csak az Apple Music-on lehet hallgatni. Androidon 10 és 50 millió közötti a telepítések száma és 146 000 értékelés érhető el.
A TuneIn-en tízszer annyi - 100 millió telepítést és 1,3 millió értékelést hozott a platform.
Nagyon jó, hogy az Apple a rádió sikerének része. Az is szép, hogy azt próbálják kommunikálni, hogy "Ez a világ legnagyobb rádióállomása! "
De, ha az Apple igazán meg akarja mutatni, hogy milyen nagy a Beats 1, akkor érdemes lenne megméretnie magát a Triton Webcast Metrics-nél, mert ők rendelkeznek az egyetlen olyan technológiával, amellyel a többi online piaccal összehasonlíthatóvá teszi az adatokat.
Továbbá jó lenne, ha nem feledkeznének meg az egyéb független mérőrendszerekről sem - lásd: Nielsen.
Arra meg főleg érdemes rávilágítani, hogy az Apple volt az első, aki kifelejtette az új telefonjaiból az FM rádió hallgatási lehetőséget.
Szóval azt gondolom a Beats 1 esetében a megnevezéssel van itt a gond, mert ellentétes a mentalitással.
Mindammellett, ha egy végtelenül profi Youtube csatornaként tekintek rá, akkor az a legcsodálatosabb dolog, amit valaha láttam. Fantasztikusan látványos, igényes és néha igazán ütős példaként szolgál nekünk arra, hogy hogyan kellene kinéznie egy rádió stúdiónak.
Te mit gondolsz erről?
beszélgessünk róla!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.