5 kreatív módja, hogy közönséget szerezz a műsorodnak

5 kreatív módja, hogy közönséget szerezz a műsorodnak

Olyan módszerekkel szerezhetsz új közönséget a műsorodnak, amelyek elsőre túl kézenfekvőek, de mégsem azok. 

kozonsegheader.jpg

Forrás:sasan rashtipour on Unsplash

Annál nagyobb evidenciát nem tudnék írni, mint azt, hogy

a cél, hogy növeljük a közönségünket.

A világhíres és profi - SE! - Audacity vezet egy tényleg profi blogot . Érdemes körbenézni, mert olyan gyöngyszemeket is lehet találni, mint ez a néhány tipp a közönségnövelésre, amely eredetileg podcastekre íródott, de jól tudjuk rádióként is hasznosítani.

1. Csinálj egy remek műsort!

Na, most amennyire kézenfekvő annyira kardinális ez a tanács. 
Kezdődjön onnan az egész, hogy amit kiadsz a kezeid közül az nem "valami". Soha nem lehet(ne) úgy kezelni egy műsort, hogy azt most csak gyorsan összedobjuk. 
A blog szerint két fontos sarokköve van egy jó műsornak:

  • Jó tartalom: Ez segít, szórakoztat és releváns. Dave Jackson elég sikeres alkotó mondta:

"Érd el, hogy a közönséged sírjon, nevessen, gondolkodjon, vagy nyüszítsen."

  • Dinamikus előadásmód: Ez személyes és egyben irányadó.

Persze, emellett fontos még maga az arculat, a keverés, a promóció és a profitszerzés, de a két sarokkő nélkül nehezen megy a többi felépítése.

2. Használd ki a kapcsolataidat és a befolyásodat

Azaz, a már sokszor emlegetett közösségi média építkezéssel teremts egy másik, egy új közönséget úgy, hogy közben a meglévőt is kiszolgálod. Érd el azt, hogy vágyják a műsorodat, ha nem vagy a közösségi médiában aktív és fordítva ugyanúgy: Ha nem vagy éppen adásban akarjanak tudni rólad a közösségi médiában. 

Ne reklámban gondolkodj, hanem egy startégiában!

A verttikális kapcsolatokon túl - ők a követőid, akik eleve figyelnek Rád - keress közönséget a társaid, a horizontális kapcsolataid között is!
Az ő jelenlétük egy újabb réteget, kisebb csoportokat vonzhat be. Hozz össze együttműködöséket, ami kölcsönös előnyökkel jár!

3. Érd el, hogy beszéljenek a műsorodról!

A "szájról szájra" erős marketing eszköz. Egyesek azt mondják, hogy ez a legerősebb marketing módszer.

Tedd a műsorodat olyan jóvá, hogy mások akarjanak róla beszélni!

Meséljenek a barátaiknak, rokonaiknak, vagy munkatársaiknak róla. Ruházd fel a közönségedet olyan "eszközökkel", amelyekkel a nagyköveteddé válhat!
Vagy...

Egyszerűen csak kérd meg őket, hogy osszák meg a műsorod hírét.

4. Invesztálj pénzt, hogy megjelenj ott, ahol az igazi közönséged van!

Ha csak odamész ahol ők vannak az nem elég!

Önmagában a jelenléted még nem csodálatos, egy kicsit be is kell fektetned!

És itt nem csak pénzre van szükség, - sőt! - hanem arra, hogy egy adott csoportban, felületen légy aktív! Beszélgess, alkoss releváns véleményt!
Segíts!
Az ilyesmi jobban megragad az emberekben és így úgy kötődhetnek hozzád/érdeklődhetnek irányodba, ahogy azelőtt nem.

5. Légy figyelemre méltó!

Persze ez akár az összegzése is lehet az előzőeknek, de nem az.
Csinálj valami figyelemre méltót és máris azzá válsz!
Szánj időt a műsorodra, becsüld meg annyira, hogy foglalkozol vele és jó munkát adsz ki a kezeid közül. 

A végére pedig szeretnénk egy apró trükköt megosztani, ami igazán jól jöhet a közösségi médiában:

Kis részletek

Vágj ki kisebb részleteket a vendégednek a beszélgetésből, hogy azokat könnyebben megoszthassa a saját felületein.
Ezekkel nagyon könnyen tudsz vitézkedni!
Ha ott egy-egy kis morzsa eltalál valami különleges hangulatot, felszippantja a neked fontos embereket.

Forrás: Audacity To Podcast