Miért nagy lehetőség a rádióknak, hogy az Y generációsok imádják a füleseket?

Miért nagy lehetőség a rádióknak, hogy az Y generációsok imádják a füleseket?

Ugye előtted is meg van a jelenet, amikor a helyi okmányiroda mufurc bájos Köztartozás mentesség igazolás kiadással foglalkozó ügyintézői szolidan a háttérben hallgatják a helyi rádiót, hogy jobban menjen a munka. Ez 2017-ben annyiban változik, hogy Emma néni és Zsófi mellett ott ül Lili a 23 éves friss diplomás lány, akit utálnak a kollégái mert fejhallgatóval hallgatja a budapesti rádiót.
Mi a baj ezzel? Mit kell ebből megértenünk?
Olvasd újra ezt a májusi cikkünket!
headphones.jpg

(500px.com)

Nekünk, akiknek a nap nagy része egy fejhallgatóval összenőve telik elképzelhetetlen, hogy mi zavaró lehet egy fülhallgatóval dolgozni.
Pedig, ha az Y generációs fiatalokat nézzük - vagy olvassuk a Forbes cikkét - valójában azért van szüksége a zenére, hogy jobb és hatékonyabb legyen a munkanapja.

A Digital Music News felmérése szerint az ebbe a korosztályba tartozók 75 százalékkal több zenét hallgatnak naponta, mint baby-boomer szüleik. Ez beszédes!



Sarah Landrum írásából kiderül, hogy a kicsit is zajos, stresszes irodai környezetben szükségük van egy szoros kötelékre, amibe kapaszkodhatnak, ami az érzelmeikre hat és jó érzéseket kelt bennük. Ez mind arra vezethető vissza, hogy érzelmileg jobban kötődnek a zenéhez.

Ez azért is érdekes, mert egy felmérés szerint a csendnek káros hatása lehet az emberi elmére. Teresa Lesiuk, a Miami Egyetemről azt mutatta ki, hogy a csendben elkalandoznak a gondolataink, ez pedig unalomhoz és eredménytelenséghez vezet. 
(Raktam be ezt úgy, hogy közben nem fülessel írtam ezt a cikket, mert hiszem azt, hogy a koncentrációhoz jó egy kis csend.)



Itt jön a lényeg:

Egy Nielsen-kutatás szerint az amerikaiak 93 százaléka hallgat zenét, amiben inkább az a meglepő, hogy mit csinál a maradék 7 százalék.
A zenét szinte mindenki szereti, a legtöbben autóvezetés közben is rádiót vagy CD-t hallgatnak - szerk: pfúj! -  ugyanis kimutathatóan javítja a hangulatot.

- olvasható a Forbes cikkében hozzátéve Teresa Lesniuk kutatására alapozva, hogy a zene segít fókuszálni, és ezért segít a döntésben, különösen, ha valaki atmoszférikus zenét, filmzenét vagy olyasmit hallgat, amiben kevés az énekhang.

A lényeg tehát az, hogy érdemes kutatni, kutatni, kutatni akár lokálisan is, hiszen a saját hallgatóságunk munkaidőre tesztelt zenéi kincset érhetnek.
Az attitűd már meg van bennük, hogy zenét hallgassanak, akkor innen már csak egy lépés, hogy az egy rádióból szóljon az ő fülesükből. A te rádiódból!