2017. dec 12.

A legfontosabb fogyasztói szokások 2017-ben, amelyek neked is jól jöhetnek

írta: akosmikos
A legfontosabb fogyasztói szokások 2017-ben, amelyek neked is jól jöhetnek

Szuper hasznos cuccra bukkantam a minap. A 360 marketing készített egy összegzőt a BrightLocal felméréséből, amely többek között arra ad választ, hogy mi alapján dönt egy fogyasztó, hogy melyik szolgáltatót választja és mennyire fontos, hogy jelen legyél az interneten.
Rengeteg adat, ábra és egyéb nyalánkságok a kép után!

rawpixel-com-256641.jpg

(Forrás: Unsplash)

Szuper hasznos ez a bejegyzés, mert két szempontból is jól jöhet:

  • Saját célra javíthatod a fogyasztói hozzáállásodat
  • A sales tevékenységedben nagy segítség lehetsz a partnereidnek

Az elején néhány extra fontos tény, amely a felmérésből derült ki és, ami neked is, mint helyi rádiónak fontos lehet:

  • A fogyasztók 85%-a annyira bízik az internetes véleményekben, akár a személyes ajánlásokban.
  • A pozitív visszajelzések a fogyasztók 73%-ánál bizalmat váltanak ki.
  • A beérkező véleményekre való reagálás az üzlet részéről fontosabb mint valaha, a fogyasztók 30%-a ezt kulcsfontosságúnak tartja egy – egy vállalkozás megítélésekor.
  • A fogyasztók átlagosan 7 véleményt olvasnak el, mielőtt eldöntik, bíznak-e az adott vállalkozásban. Ez a szám tavaly 6 volt.

Vagyis mit lehet ebből rögtön leszűrni:

  • Foglalkozz a véleményekkel!
  • Érd el, hogy pozitívan nyilatkozzanak rólad a különböző felületeiden!
  • Reagálj MINDEN véleményre...minden poszt alatt!
  • A bizalomhoz tehát KOMMUNIKÁLNI KELL a követőinkkel!

A tanulmányban szereplő megállapítások kizárólag a helyi üzleti szolgáltatások értékelésére vonatkoznak,

ez pedig kérdésenként könnyen átültethető a helyi rádiókra, lokális tartalommal rendelkező műsorokra, vagy személyes márkákra is!

1. kérdés
Hányszor használta az elmúlt évben az internetet arra, hogy megtaláljon egy helyi üzletet?

Vegyük csak azt a könnyen elképzelhető állapotot, hogy valaki most érkezik a városodba. Nem annyira valószínű, hogy rákeresne, hogy melyik rádiót érdemes választani, de előfordulhat. És akkor nagyon is jó, ha megfelelő visszajelzésekkel találkozik. Most pedig egyre valószínűbb ez a momentum: szinte minden fogyasztó (97%) az internetet használta az elmúlt 12 hónapban helyi üzletek keresésére. A legtöbb vállalkozás, és így velük te is folyamatosan küzd a versenytársak ellen, így a pozitív online hírnévből nagy előnyt kovácsolhattok magatoknak.

2. kérdés 
Mely üzleti típusok esetében olvassa el az online véleményeket?

Közelítsük meg máshonnan ezt a problémát!
Mi van, ha nem is Neked fontos ez? Mi van, ha az ügyfeleidnek/partnereidnek tudsz ezzel segíteni?
Nem elképzelhetetlen az a helyzet, hogy komoly fegyvertényt jelenthet, ha te magad tudsz segítővé előlépni az ő vállalkozásuk kapcsán.
Nem elképzelhetetlen, hogy - ha ez nem veszélyezteti a műsort - akkor plusz bevételként Te kezelheted az adott helyi vállalkozás felületeit és így nagy energiákat kell/érdemes fordítani a vélemények "karbantartására".

Milyen vállalkozásokról lehet szó?

3. kérdés
Mi a tipikus következő lépés, miután elolvasott egy pozitív véleményt?

Azaz, a pozitív vélemények már - feltétlenül - nem indokolják a weboldal meglátogatását, ami még mindig eszméletlenül fontos, de már nem jelentős. A mérés szerint fogyasztók 10% -a egy pozitív vélemény olvasása után lép kapcsolatba a vállalkozással.

4. kérdés:
Hogyan befolyásolják az online vásárlói vélemények a helyi vállalkozásokról alkotott véleményt?

Látszik ugye, hogy mennyire adnak a pozitív véleményekre. Viszont öntudatosabbak is lettek.
A 2017-es felmérés arra utal, hogy a fogyasztói magatartás változott:

Annak ellenére, hogy több fogyasztó használja az online véleményeket, mint valaha, kevésbé hiszik, hogy véleményük befolyásolja a többi potenciális vásárlót. 

Na, de mit néznek ilyenkor?

5. kérdés
Mire figyel az online vélemények olvasásánál, mi alapján ítéli meg az üzletet? 

Az idei felmérés azt bizonyítja, hogy a vélemények tényleges tartalma egyre kevésbé fontos. Ez azért lehet, mert a fogyasztók folyamatosan távolodnak a véleménynyilvánítások teljes elolvasásától és inkább úgy döntenek, hogy gyors döntéseket hoznak a csillagok értékelése alapján - írja blogjában a 360 marketing.

Érdekes egyébként az is, hogy a legtöbb "kutakodó" 

  • Négy-hat véleményt olvas el mielőtt megbízik az üzletben, és szerintük
  • 3/5 és 4/5 csillaggal kell rendelkezniük.

Dióhéjban ennyi, ami végtelenül fontos lehet elmondanod és megvalósítanod.
További részleteket magában a bejegyzésben olvashatsz!

Hajrá!

Forrás: 360 marketing

Szólj hozzá

sales 2017 felmeres szokasok