Építsd fel a rádiód tartalomstratégiáját!

Építsd fel a rádiód tartalomstratégiáját!

Ugyan csak a nulladik lépésről beszélgetünk, de innen jön a te igazi szakértelmed.

tartalomstartheader.jpg

(Forrás: VideoBlocks)

A tartalommarketing több mint egy mostanában jól menő bullshit frázis. Hatékony módja annak, hogy vállalatok kapcsolódjanak legfontosabb közönségükhöz olyan témák megvitatásával, amelyek jelentős hatással bírnak. Erre pedig rádióként egyaránt felület is lehetsz más cégeknek, de saját részedről épülésére is fordíthatod.

Mindezzel kapcsolatosan talán a legfőbb tanács az, hogy 

Ne beszélni akarj hozzájuk, hanem beszélgetésre akard őket inspirálni!

Ez azt jelenti, hogy a legjobb megmutatni a tartalmon keresztül, hogy megértettük az ügyfelek, hallgatók igényeit, kihívásait és problémáit - mindez pedig stratégiai megközelítést igényel.

Forrás: Will Francis

Két kérdés, hogy meghatározd a kontent stratégiádat

Ha egy jó stratégiai tervvel megtámogatják, a tartalom hatékony eszköz lehet a tárgyi szakértelem bemutatására, hogy megértsük a változó fogyasztói igényeket.
Hogyan érdemes kezdeni?
Egy olyan keretrendszerrel, amely segít tisztában lenni az erőforrásaiddal, erőforrásaitokkal.

1. Mit akarsz elérni?

  • Forgalmat szeretnél terelni?
  • Növelni a márkaismertséget?
  • Erősíteni a hírnév és a fogyasztó közötti kapcsolatot?

A tartalommarketinggel foglalkozó szakemberek szerint meg kell határozni olyan célokat, amelyek segíthetnek a közönségünknek elköteleződni irányunkba.

2. Kit szeretnél elérni?

Még a legnagyszerűbb kontent is elbukhat, ha nem érik el a megfelelő embereket.

Érdemes tisztában lenni a célközönségünk legkisebb szegmenseivel is!

Ez abban segít neked, hogy miről beszélj nekik.

Forrás: Devin Avery

Hogyan juttatod el a megfelelő üzenetet a megfelelő közönségnek?
Fontoljuk meg, hogy mely csatornák működnek a legjobban a célközönség számára, és milyen típusú üzenetküldés tűnik a legjobban. 
A legjobb tanács, amit bárki adhat ezzel kapcsolatosan pedig az, hogy merjünk tovább lépni a klasszikus megoldásokon.

Nekünk rádióként hatalmas előnyünk van.

Van önálló tartalmunk,

de főleg

van tapasztalatunk és rutinunk a tartalomgyártásban.

Mindezt érdemes kombinálni az újnak, szokatlannak tűnő platformokkal, hogy úgy tudjuk integrálni a tartalomszolgáltatásunkba, hogy attól rádióként, és például Youtube csatornaként, vagy Instagram oldalként is leessen az álluk a hirdetőinknek.
Nagyobb energia bfeketetést nem is igényel, csak egy kis áthuzalozást és kreatív megvalósítását a munkaszervezésnek. 

Mit kell ehhez tenni elsőként?

ELEMEZNI!

Sokat. Rengeteget.
A közönségünk ismerete, statisztikáinak elemzése minden választ megad nekünk.
Ez a nulladik lépésünk: rengeteg időt felemészt, de a végén bizton tudni fogjuk, hogy kinek, mit, mikor és milyen formában érdemes adnunk!

Forrás: Costumer Think