4 hatékony stratégia, hogy még több embert érj el és kötelezz el a Facebookon

4 hatékony stratégia, hogy még több embert érj el és kötelezz el a Facebookon

Máris mondom a leghatásosabbat.
A +1: A HIRDETÉS!
Viszont tudom, hogy a misztikus ködbe burkolózott algoritmus miatti "muszáj" pénzköltés mennyire idegesítő tud lenni. Ezért a Marketing Morzsák segédletével hozunk négy hatékony stratégiát, amit felhasználhatsz a rádiód/a műsorod/a podcasted/a személyes oldalalad elérésének feldobására.

facebook.jpg

(Fotó: Pixabay)

1. Használj hashtageket!

Instagramon jóformán az egyetlen módszer, hogy embereket valamilyen tematika mentén elérj, viszont Facebookon is majdnem ugyanilyen hatásos lehet. Felmérések mutatták meg, hogy a hashtagek használata Facebookon segíthet még több reach elérésében. Aztán minél több embert érsz el, annál nagyobb engagement, elköteleződés lesz az oldalad iránt.

A Social Media Lab felmérése alapján az olyan bejegyzések, amelyek hashtaget is tartalmaznak, 4.4 százalékkal nagyobb reach-t eredményeztek

- írta a Marketing Morzsák.

2. Ismerd meg a közönséged

A leghasznosabb fegyvered ebben a harcban a Facebook saját, belső analitikája.
Informálódj a közönségedről!
Tudom, egyfajta geek hozzáállás kell ahhoz, hogy feltúrd az adatokat, de kincseket rejtő összefüggések lapulnak ott. És ez nem általános. Minden oldalnak, egyedi, fantasztikus közönsége van, akiket lehet, hogy nem érdekel olyan téma, ami neked/nektek a legjobban feküdne, de erre rá kell jönnöd...és nem szabad finnyáskodni, ha kiderül, hogy amúgy rajonganak a cicákért kisgyerekekkel a ciciken.
A cikk szerint a következő tényezőket kell számításba venni, amikor közösségi marketing stratégiát dolgozunk ki:

  • Kikből áll a közönséged?
  • Milyen posztokat preferálnak?
  • Mikor töltenek a legtöbb időt online?
  • Bejegyzéstípusok
  • Mi működik a többi oldalon?

3. Adj "arcot" a közönségednek!

Ez a fajta hozzáállás neked is segít a posztok írásában, kitalálásában. Elképzeled őket, megalkotod a téged követők avatarját aztán máris jobban megy a szerkesztés.
Ráadásul ez a fajta kohéziós erő igenis előre lendíti a csoportot is, a közösséget is. Ezt ugyanis ne feledd:

Te közösséget építesz a Facebookon!

Egy csoport identitást adsz nekik. Legyenek ők százhalombattaiak, filmrajongók, Szörnyecskék, mint Lady Gagánál, bármi, csak legyen egy összetartó erő, ami alapján egybe szervezed őket.
Ebben megint nagy segítségedre lehet az Insight.

4. Ne legyél görcsös!

Persze, ez egy "nesze semmi fogd meg jól" tanácsnak is tűnhet, de gondoljunk csak bele. Az eddigiekben éppen azon rugóztunk együtt, hogy matematikai és egyéb tudományos módszerekkel, hogyan lehet a legtökéletesebb posztot megírni. Pedig mindezeket ugyan érdemes figyelembe venni, de igazából csak szórakoztatni kellene. Túl sok a komolykodó, valamit akaró poszt. 
Ez a fajta unalom távol áll bármelyik Facebook Feedet pörgető ember alap beállítottságától. 

Ez nem azt jelenti természetesen, hogy csak jópofa tartalmakat ossz meg a jövőben, hanem hogy néha engedd szabadjára a laza éned, hiszen egy aranyos bejegyzés vagy egy jó poén - jóformán - mindenkinek bejön.

- írja a Marketing Morzsák és milyen igazuk van. 

És ti hogy csináljátok?
Ha nem titkos eláruljátok mi a stratégiátok? 
Írjon bátran "privátban" is a közösségi médiás emberetek és beszélgessünk, esetleg arról is, hogy miről kellene még írni, vagy ő is írna-e esetleg egy segítő bejegyzést nektek.
Jól jöhet bármi tapasztalat!

Köszönjük szépen!

Forrás: Marketing Morzsák