Mihez kezdjünk az Instagram Live új funkciójával?

Mihez kezdjünk az Instagram Live új funkciójával?

A tegnap legnagyobb híre, hogy az Instagram lehetőséget ad arra, hogy a Live funkcióján belül meghívjunk más felhasználókat is az élő műsorba. Milyen lehetőségeket tartogat ez nekünk, ha tartalomelőállítók vagyunk?

instagramlive.jpg

(Fotó: YouTube)

Nem nagy titok: a cél ezzel az, hogy az Instagram közel 800 millió felhasználója - a remények szerint - szívesebben éljen az élő közvetítések által nyújtott lehetőségekkel. Így válhatnak még aktívabbá! 

Hogy működik pontosan?

A folyamat egyszerű: ha valaki elkezd egy élő közvetítést, akkor bekapcsolhat bárkit a nézők közül az „Add” gomb segítségével. Ha hozzáadunk valakit a stream-hez, akkor azonnal megjelenik egy új ablakban a kijelzőn. Egyelőre viszont csak egy személy csatlakozhat a közvetítéshez. Egyelőre.

Miért érdekes ez?

Ebből jut előny is, meg hátrány is.

Előny: Eddig akárhogy is csináltuk, ügyeskedtünk a Live a Facebookon és az Instagramon egyaránt egy egyoldalú kommunikáció volt. Volt egy streamelő, aki egyedül, vagy többedmagával készített valami műsort, amiről kommentekben kapott visszajelzést. Valljuk be azonban ez többször volt szaggatott és amatőr, mint az elsőre jó lenne. Most viszont meg lesz annak lehetősége, hogy az egyszeri néző egy komplett, teljes kétirányú kommunikációnak legyen szem-, és fültanúja, míg ettől még fontosabb: két helyszínnel, két háttérrel műsorkészítőként is egy gördülékenyebb, igazi beszélgetős műfajba enged kalandozni.

Hátrány viszont továbbra is, hogy az Instagram Live nem sokáig marad meg fent a Stories buborékok között. Nem lehet velük "örök" videóként tekinteni, mint például a mi csodás majdnem fekvő Live-unkra a 88-ban. :)
Ráadásul a felület komment szekciója is kicsit hektikus, de azt gondolom ezek olyan hátrányok, amelyeken vagy változtatnak a jövőben, vagy előnyünkre fordíthatóakká válnak. 

Milyen érdekességeket tartogat ez a műsorunk szempontjából?

Legyen egy rádiós, vagy podcast műsorunk mindkettőben profitálhatunk ebből a funkcióból. Ha csak azt nézzük, hogy a rendszeres Stories használók nagy(obb) elköteleződést válthatnak ki követőikből a márkájuk iránt már ez sok jóval kecsegtet minket.
Ha létező műsor egy részét hasítjuk ki, vagy annak egy elemét csatoljuk hozzá, esetleg komplett új műsort készítünk az Instagramra- !!! - mindegy, csak siker jöhet belőle.
Nézzünk azonban néhány konkrét ötletet!

Készítsünk interjút!

Tudom, ez a virtuális interjú sokszor mániám, de most ennek a funkciónak a használatával még az sem vethető a szememre, hogy ne látnánk a reakcióit az alanyunknak. Igaz, hogy nem ugyanaz mint egy húsvér interjúalany, de gondoljunk bele, hogy mennyi lehetőségtől estünk el eddig, a nagy távolság, a "nemtudokottlenni" ésatöbbi miatt. Ha egy stabilt internetkapcsolatunk van és közben az Instagram is csiszol egy kicsit a hangminőségén, kár kompletten műsorba is kapcsolhatod a beszélgetőtársad.

Készítsünk komplett hírműsort!

Képzeljünk el egy nap többször, mondjuk az óra felénél, vagy a nap egy kitüntetett részében - teszem azt délben - egy hírösszefoglalót, amit különböző megszólalókkal, több bejelentkezővel, riportok komplett bejátszásával teszünk színesebbé. Varázslatos!

Közvetíts!

Kapcsold be a sportos kollégát a helyi csapat meccséről, vagy az éppen nyaraló társad a Barcelona meccséről. Leírva is elég menőn hangzik! 

Használd a közlekedésben!

Vagy az időjárásban. Miért ne lehetne egy külső kollégát úgy is bekapcsolni adásba, hogy míg rója a köröket a városban, és beszámol a városi közlekedési helyzetről párhuzamosan két szemszögből látjuk ezt az Instagramon? Egy képen az adás "metszetét" a stúdióból, egy másikon pedig a közlekedésből egy-egy szeletet.

Dobd fel a műsorodat!

Régi kedvencem - és nagy álmom - a soundclash jellegű zenei párbaj átültetése rádióra. Két vendég, akik dalokkal harcolnak egymással, amit a műsorvezető koordinál. Imádom!
- Stipi-stopi!!-
Ugye, hogy mennyivel jobb ezt úgy elképzelni, hogy két képernyőn a küzdőfelek arcát is látjuk, míg egy kis kötözgetéssel a hang appba juttatása is megoldható...lesz. A Facebooknál, már működik.
Játssz a platformmal! 

A lehetőségek innentől majdnem végtelenek, csak lelkesnek kell lenni az újdonságokra!
Ezt az a közel 1 millió hazai felhasználó is meg fogja hálálni, akiket most lehet, hogy el se érünk... 

Forrás: Marketingmorzsák