"...sok év után is megmaradt egy felfokozott adrenalin szint..."  - Staféta Major Gyulával

"...sok év után is megmaradt egy felfokozott adrenalin szint..." - Staféta Major Gyulával

Amikor Gyulát megkerestem már előre jelezte, hogy egy nagyon sűrű hetet találtunk arra, hogy Stafétánkat átvegye. Mégis kerített egy kis időt, hogy ha sebtiben is, de tovább vigye a "hagyományt". Ha mindenre nem is kaptunk választ, de azt az érzést megkapjuk tőle, hogy Gyulával beszélgetni kell, ha Békéscsabán jár az ember...legalább egyszer az életében. Személyében egy igazi tanítót ismerhetünk meg, aki rengeteg rádiósnak indította már el a karrierjét. És ezért végtelenül hálásak neki...
Hölgyeim és Uraim! 
Major Gyula

majorgyula1.jpg

1. Vissza tudsz emlékezni az első pillanatokra, amikor rádióstúdióba léptél? Mit éreztél?

Alapvetően izgulós ember voltam, így természetesen amikor meg kellett szólalnom először Békéscsabán élőben egy ideiglenes engedély birtokában...bizony összeszűkült a torkom. Nagyon sok időbe telt, amíg elmúlt a lámpalázam, de sok év után is megmaradt egy felfokozott adrenalin szint, úgy jó félóráig. Utána kezdtem érezni csak, hogy a „mikrofon birtokában vagyok”...!

2. Hogy emlékszel vissza, hogyan fejlesztetted magad az elején?

Műsorokat hallgattam, Abban a szerencsés helyzetben voltam, hogy járhattam Vitray Tamás riporter kurzusaira a Magyar Televízióhoz. Semmihez sem hasonlítható nagy élmény volt.

majorgyula2.jpg

3. Volt-e műsor álmod, és van-e még műsor álmod?

Szerencsém volt, mert rengeteg beszélgetős műsort csinálhattam. Ezt szerettem igazán csinálni, elcsevegni érdekes emberekkel.

4. Most hogyan fejleszted magad?

Már régóta nem vezetek műsort, egy csapatot irányítok. Főszerkesztem a Csaba Rádiót. Persze ma is érdekelnek az információk, olvasgatok, amit találok.

5. Vissza tudsz emlékezni az utolsó pillanatra, amikor rádióstúdióba léptél? Mi éreztél?

A Reggeli című műsort vezettem utoljára a Csaba Rádióban. Ez 6-10 óráig tartott. Nagyon szerettem ébreszteni a várost. Amikor átadtam a stafétabotot tudtam, hogy jó kezekbe kerül, hiszen én neveltem ki az utódomat!

6. Meséld el mit adott az életedben a rádiózás?

Elsősorban jobb, fejlettebb kommunikációs képességeket. Persze mindenekelőtt kapcsolatokat, barátságokat és azt hiszem, hogy alázatot. Legalább is remélem…

7. Hogy látod a rádiózás jövőjét?

Nagyon sokat fejlődött a magyarországi rádiózás. Több, mint 24 évvel ezelőtt szólalt meg a Csaba Rádió először. A frekvenciamoratórium idején. Akkor csak országos adók voltak még, helyiek egyáltalán. Elsősorban saját magunktól, de ha tudtunk országos szakemberektől tanultunk. Ha visszatekintek ezekre az időkre azt hiszen nagyon amatőrök voltunk. A lelkesedésünk annál nagyobb volt.

8. Mivel inspirálódsz, ha úgy érzed „leeresztettél”?

Zenét hallgatok, dokumentumfilmeket csinálok, főzök - pálinkát is - egyszóval valami alkotó munkába fogok.

9. Sorolj fel maximum három rádióst, akitől a legtöbbet tanulsz/tanultál?

---

10. Itthon szerinted melyik az a három rádió, akik a legelőremutatóbbak?

---

+1 Ki legyen a következő?

Rohlicsek Judit - FM7