"...minden élethelyzetben azt keresem, hogy mit tudnék abból beépíteni a műsorba" - Staféta Balogh István Vilmossal

"...minden élethelyzetben azt keresem, hogy mit tudnék abból beépíteni a műsorba" - Staféta Balogh István Vilmossal

Azt hiszem ezzel a helyzettel kapcsolatban még jobb az őszinteség. Amikor először hallottam Balogh István Vilmost Nyíregyházán műsort vezetni egyfajta "irigység" fogott el. Teljesen más stílusban készítette a műsort, mint, amit én és a környezetem akkoriban képviselt...és ez fenemód inspirált.
Ezért is vagyok nagyon kíváncsi, hogy ő milyen választ ad Stafétánk kérdéseire.
Hölgyeim és Uraim!
Balogh István Vilmos!

balogh_istvan_vilmos02.png

 

1. Vissza tudsz emlékezni az első pillanatokra, amikor rádióstúdióba léptél? Mit éreztél?

1996. április 30. Édesapámnak volt valami üzlete a békéscsabai Róna Rádióval. Nekem akkor már évek óta az egyetlen szórakozásom volt, hogy hallgattam a környékbeli rádiókat, úgyhogy engem is magával vitt a tárgyalásra. Valószínűleg nagyon sok pénzt reméltek tőle, mert mindenki nagyon előzékeny volt velünk. Az épp adásban lévő műsorvezető pl. megkérdezte tőlem, hogy nincs-e kedvem beülni hozzá a stúdióba. Azt hittem, csak nézelődök majd, de teljesen váratlanul élő adásban megszólított. Pár percet beszélgettünk, a végén pedig bejött a tulaj, és megkérdezte, nincs-e kedvem ott maradni és levezetni az esti kívánságműsort. Érdekes belegondolni, hogy mennyit változott a világ. Melyik rádióban férne ez ma bele?

2. Hogy emlékszel vissza, hogyan fejlesztetted magad az elején?

A legelején sehogy. Egyszerűen azt hittem, hogy tőlem megy a villamos, és én mindent tudok alapból. Aztán az első komolyabb helyemen - a békéscsabai Rádió 1-nél - alaposan megtanították nekem, hogy ez nagyon nem így van. Ott mindenkinek kötelező volt beszédtechnikára járnia Lantos Márta nénihez, aki előtte általános iskolában a tanító nénim volt. Megtanított írni-olvasni, utána pedig a rádiózást is a fejembe verte. Amit tudok, 90%-ban tőle tanultam.

3. Volt-e műsor álmod, és van-e még műsor álmod?

Nincs, és nem is volt. Egyszerűen nem így gondolkodom. Én rádiózni szeretek, és ezen belül minden szerepben jól érzem magam.

19030750_1240929792702633_2334672379533570889_n.jpg

4. Most hogyan fejleszted magad?

Sehogy és mindenhogy. Sehogy, mert nem szoktam direkt rádiózással kapcsolatos dolgokat olvasgatni, de mégis mindenhogy, mert minden élethelyzetben azt keresem, hogy mit tudnék abból beépíteni a műsorba. A legváratlanabb helyzetben beugorhat egy jó téma, egy frappáns szófordulat, egy jó gondolat, amit aztán igyekszem felhasználni.

5. Vissza tudsz emlékezni az utolsó pillanatra, amikor rádióstúdióba léptél? Mi éreztél?

Most is itt ülök. Kicsit nyűgösen jöttem ma. :)

6. Meséld el mit adott az életedben a rádiózás?

16 éves korom óta a mindennapjaim része. Kiskorú voltam, amikor először mikrofon mögé ültem, így kevés olyan dolog van az életemben, aminek ne lenne köze a rádiózáshoz. Mostanában inkább fordítva foglalkoztat a kérdés: mit vett el az életemből a rádiózás? Hány kapcsolat ment rá az átdolgozott hétvégékre, mennyi élményről maradtam le, mert inkább a rádiót választottam, mit szól a testem a rendszertelen időbeosztáshoz…?
Nem mondom, hogy megbántam, de mai fejjel már más dolgoknak nagyobb teret adnék az életemben.

7. Hogy látod a rádiózás jövőjét?

Világszinten: jön az online. Bár ez szerintem inkább csak technikai kérdés. Most is rengeteg netes rádió működik, és egyik rosszabb, mint a másik. Attól, hogy a műszaki része egyszerűbbé vált, a knowhow-t még nem ismerik többen, úgyhogy ez nagyon nem fogja átrendezni az erőviszonyokat.

Magyarországon: a Jóisten se tudja! Sajnos nagyon ránk telepedett a politika, így teljesen kiszámíthatatlan minden.

15016443_223137644781711_5248707529785269642_o.jpg

8. Mivel inspirálódsz, ha úgy érzed „leeresztettél”?

Nem jellemző, hogy leeresztenék. Elég kíméletlen vagyok magammal, ha munka van, akkor betegen, fáradtan, álmosan is kifacsarom magam. Ha kell, százszor újra mondok egy konfot, amíg olyan nem lesz, amilyennek elképzeltem.

9. Sorolj fel maximum három rádióst, akitől a legtöbbet tanulsz/tanultál?

Nem tudok neveket mondani. Mindenkitől, akit csak hallottam, ellestem valamit. Ha mást nem, azt, hogy hogyan ne csináljam. Minden perc, amit mások hallgatásával töltöttem, hozzátett valamit a rádiós személyiségemhez.

10. Itthon szerinted melyik az a három rádió, akik a legelőremutatóbbak?

Sokat jártam az országban az utóbbi időben, és mindenhol belehallgattam a helyi adókba. Azt hiszem, sokat elmond a véleményemről, hogy azt se nagyon tudom felidézni, hogy milyen rádiókat hallottam. Közepes és még közepesebb produkciókkal találkoztam. Nem nagyon lógott ki senki se lefelé, se felfelé. Hogy miért ilyen a helyzet, az egy másik, hosszabb írás lenne…

+1 Ki legyen a következő?

Gyerekkori barátom, örök harcostársam: Orosz Sanyi a Győr Pluszból.