"Gyermekkori álmom volt, hogy egy rádióban dolgozzak" - Staféta Faragó Miklóssal

"Gyermekkori álmom volt, hogy egy rádióban dolgozzak" - Staféta Faragó Miklóssal

Faragó Mikit a Gong FM műsorvezetőjét nem véletlenül választotta előző Staféta hordozónk. Igazi csábos hangú, térdremegtető orgánumú, összeszedett szavú fiatalember. Tényleg?
Most kiderül!
Hölgyeim és Uraim!
Faragó Miklós!

miki_01.jpg

1. Vissza tudsz emlékezni az első pillanatokra, amikor rádióstúdióba léptél? Mit éreztél?

Lassan már 10 éve, hogy először beléptem egy rádióstúdióba. Előtte még kitelepülések alkalmával pillanthattam bele abba, hogyan működik a rádió, hogyan zajlik az adás. Mindez egészen más volt, mint amikor egy rádióstúdióban látod, hogyan folyik a munka. Egyfajta kíváncsiságot és izgatottságot éreztem és azt, hogy én is szeretnék műsort vezetni, rádiózni. Gyermekkori álmom volt, hogy egy rádióban dolgozzak.

2. Hogy emlékszel vissza, hogyan fejlesztetted magad az elején?

Otthon gyakoroltam a műsorvezetést a rádiózást. Felvettem majd visszahallgattam magam. Olvastam a rádiózásról szóló cikkeket és hallgattam persze a rádiókat, és figyeltem ki hogyan dolgozik.

3. Volt-e műsor álmod, és van-e még műsor álmod?

Tizenéves éveimben is állandóan a rádió mellett voltam és figyeltem a műsorokat. Nagyon szerettem a slágerlistákat. Így ez egy álom volt (ahogy a rádiózás is), hogy egyszer majd én szeretném bemutatni a hallgatóknak az adott időszak legjobb 20 dalát. Az évek során ez az álom (is) teljesült.

4. Most hogyan fejleszted magad?

Szakmai cikkeket, fórumokat olvasok, hallgatok más rádiókat.

miki_03.jpg

5. Vissza tudsz emlékezni az utolsó pillanatra, amikor rádióstúdióba léptél? Mi éreztél?

Persze. Tegnap volt. :)

6. Meséld el mit adott az életedben a rádiózás?

Rengeteg új dolgot adott és ad is a mai napig a rádiózás. Fantasztikus élményekkel gazdagodtam az elmúlt évek során. Új barátokat, ismerősöket, kapcsolatokat szereztem.

7. Hogy látod a rádiózás jövőjét?

Mindig azt lehet hallani, olvasni, hogy az FM rádiózás lassan véget ér, a mai digitalizált világban majd mindenki digitálisan rádiózik. Szerintem erre még várni kell jó pár évet, így az FM rádiózásnak van még jövője.

8. Mivel inspirálódsz, ha úgy érzed „leeresztettél”?

Legtöbbször aktív semmit tevéssel, örülök ha egy kicsit a pörgős hétköznapok után tudok egy picit lazítani, akár azzal, hogy otthon vagyok és nem kell semmit csinálni. De persze egy-egy koncert vagy színház, esetleg kirándulás, utazás is feltöltődést jelent számomra.

9. Sorolj fel maximum három rádióst, akitől a legtöbbet tanulsz/tanultál?

Itt most sorolhatnék neveket, akiket úgy mond hallgattam és figyeltem munkáját, legyen országos vagy csak kissebb rádió rádiósa, de itt a rádiózásban is érvényes az a kijelentés, hogy mindig van mit tanulni és meg kell említenem, hogy a munkatársaimtól is sokat tanultam.

10. Itthon szerinted melyik az a három rádió, akik a legelőremutatóbbak?

Nem tudok, de nem is szeretnék megnevezni rádiókat. Úgy gondolom, hogy szinte minden rádiótól lehet tanulni valamit. 

miki_02.jpg

+1 Ki legyen a következő?

Szikora Tamás, a Friss FM műsorvezetője