Most akkor hol vannak a fiatalok a közösségi médiában?

Most akkor hol vannak a fiatalok a közösségi médiában?

Mostanában egyre többször csicsergik a madarak, hogy megy a fejvakarás a Facebook-nál, mert jelentős mértékben pártolnak el a fiatalok a platformtól.
Hová?
Azt jó lesz tudni, mielőtt az összes pénzt, paripát, fegyvert a Facebook-ra fordítanánk!

danis-lou-361401.jpg

(Photo by Danis Lou on Unsplash

Az eMarketeer készített egy tanulmányt, ami megmutatta, hogy a 18-24 évesek között már most is többen használják a Snapchat-et Amerikában, mint a Facebook-ot. Ráadásul a tendenciák alapján ez a következő években csak erősödni fog. 

Képen ez így néz ki:

Nyilván még nem rendeltek kántort, papot, siratóasszonyokat a Facebook-nál, hiszen az elvándorlás egy része az Instagram felé irányul, ami pedig szintén ők. Pedig a képmegosztó platform inkább a 20 és 30 év közöttiek helye.

A Közösségi Kalandozások blogja a hazai helyzetre is kitért cikkében.

Facebook

Ha a felhasználók összetételét nézzük, láthatjuk: a fiatalok száma csökken, az időseké növekszik.

Instagram

Ez a terep más. Itt minden korcsoportban növekedtek az oszlopok, de főleg az idősebbek körében. 

Hogy a hramaradik szereplőt se hagyjuk ki, figyeljük meg, hogy a MediaQ adatai alapján 15%-kal nőtt a Snapchat felhasználók száma Magyarországon.

Mennyi időt töltenek el ezeken a platformokon?

Ez alapján kimondhatjuk:
A nemzetközi trendek itthon is megfigyelhetőek, azaz a Facebook mint felület egyre kevésbé vonzó a fiataloknak. A portfólióhoz tartozó Instagram, Whatsapp és Messenger viszont továbbra is népszerű, ami azért kiköszörüli a csorbát a Zuckerbergéknél.

Eképpen továbbra is érdemes nagy energiát fektetni a két nagy (Facebook, Instagram) gondozására, de különböző stílusú és intenzitású tartalmakkal.
Nemes feladat, amelyet megkerülni nem lehet, mert a közönségünk ott van, nekünk pedig házhoz kell mennünk értük.

Forrás: Közösségi Kalandozások Blog