Ezért tilthatják le a rádiód Facebook oldalát

Ezért tilthatják le a rádiód Facebook oldalát

Sokan, sokféleképpen futtatjuk a Facebook oldalunkat. Van itt mindenféle tiltott játékforma, like vadászat és még több kérdés: Vajon bezárhatják az oldalamat? Ha igen akkor mikor? Miért?
Most a Social Daily cikke alapján választ adunk ezekre a kérdésekre!

(Forrás: MakeUseOf)

A szakoldal szerint alapvetően három fő kategóriába sorolhatjuk a hibáinkat, ami miatt büntibe, rosszabb esetben az örök, "like-talan" sötétségbe taszítanak minket:

1. Tartalom

Amilyen pofon egyszerűnek tűnik, annyira nehéz definiálni a határait. Talán a legnehezebben definiálható szempont, tele szürke területekkel. Létezik ugyan egy relatív egyszerűen megfogalmazott útmutató, hogy mit szabad és mit nem, de a hivatalos kalauz korántsem tökéletes. Azt tudni lehet, hogy a Facebook egyszerre foglalkoztat moderátorokat, valamint okos algoritmusokat a lehetséges tiltott tartalmakat posztoló oldalak azonosítására és eltávolítására, de ez a kulturális különbségek, valamint az országonként eltérő jogi szabályozás miatt szinte lehetetlen küldetés. Monica Bickert (Head of Facebook Global Policy Management) például a Facebook Newsroom felületén fakadt ki egy elég részletes blogposztban a feladat nehézségeit illetően. Ebből egy részlet:

A moderátorok számára az egyik legkritikusabb szempont a kontextus megértése. Valaki posztol egy videót egy terrorista támadásról. Inspirálni fogja az embereket, hogy maguk is megvalósítsák, vagy éppen a terrorizmus ellen beszél a poszt? Valaki posztol egy viccet az öngyilkosságról. Tényleg csak viccelt, vagy valójában segítségért kiállt? A monarchikus berendezkedés kritizálása az Egyesült Királyság területén például elfogadott, de vannak országok, ahol börtönbüntetés jár érte…

A Guardian legutóbb például egy 100 oldalas belső anyagot szemlézett, amely tanácsokból adott közre néhányat. Például ilyeneket:

  • Egy abortuszt szemléltető videó teljesen elfogadott, ha nincs benne meztelenkedés.
  • Állatkínzásról szóló videó engedélyezett edukációs jelleggel, amennyiben meg van jelölve, hogy “felzaklató” a tartalom.
  • A “valaki lője Trump-ot” típusú tartalmakat minden esetben törölni kell, hiszen egy állam fejeként védett személynek számít. De azt lehet mondani, hogy “törd ki a ribanc nyakát…” hiszen nem számít hiteles fenyegetésnek

Vagyis elég rugalmasak és szabadon értelmezhetőek a tanácsok, ezért a sokszor emlegetett "felhasználói bejelentések" sem olyan vészesek, hiszen szinte lehetetlen, hogy ebben a komplex bezárási folyamatban egy-egy ilyen mószerolás üssön ki minket a nyeregből.

2. Nyereményjáték

Magyarország a 10 millió Facebook játékindító országa. Azt is rosszul csináljuk!
 “Oszd meg és nyerj!” a kulcsszó, ami alapján az összes panel 5. emeletén kattannak a like-ok és megosztások a Logitech egereken - ebben az irodában én is olyat használok. 

Pedig ebben a formában kifejezetten illegálisnak számító megoldás ez, amiért akár bannolás is járhat.

Természetesen lehet rizikózni, de ezerből egyet mindig elkapnak. A szakértők külön Facebook alkalmazást ajánl bármilyen nyereményjáték levezényléséhez, de a jelenlegi szabályzat lehetővé teszi az üzenőfalon történő játék lebonyolítását is, amennyiben az megfelel az alapszabályoknak. Mire kell figyelni?

  • A felhasználótól kérjünk el minden szükséges jogosultságot!
  • Az adott ország törvényeinek maximálisan feleljen meg a játék!
  • Emeljük ki egyértelműen a szabályzatban, hogy a Facebooknak semmi köze a játékhoz!
  • Ne hirdessünk nyilvánosan eredményt az üzenőfalon!!!
  • A játékban való részvételnek nem lehet feltétele a játékos üzenőfalának használata!Azaz nem késztetheted megosztásra az üzenőfalán!

Azaz egy egyszerű poszt játékhoz is elég összetett szabályzat kell, de az  “oszd meg, jelöld be magad!” harakirik sem módik egy profi oldalon sem. Ugye te sem szeretnél nyugtalanul aludni egy többezres tábor elvesztése miatt!

3. Hirdetés

Elvileg ezt a legkönnyebb betartani.  Elméleti síkon ugyan lehetséges, hogy oldalunkat letiltsák, amennyiben túl sok, a szabályzattal ellentétes hirdetést indítunk, de ez még ritkán fordult elő a világtörténelemben. Itt azért egyszerűbb a helyzet, mert a hirdetéseket eleve automatikus jóváhagyáson futtatják meg, ami első körben algoritmus által történik, második körben pedig, amennyiben letiltják a hirdetést szerintünk jogtalanul, és felülvizsgálást kérünk, gondos emberi kezek és szemek által.
Viszont ebből leszűrhetünk valamit:

azokkal a tartalmakkal kapcsolatosan, amiket a Facebook visszadob hirdetésként, javasolt átgondolni, hogy lehet posztként sem lenne érdemes feltétlenül kitenni.

Szóval csak okosan, ne ugorjunk bele mindenféle gyors sikerrel kecsegtető megosztós játék elindításába, mert az eddig felépített munkánkat kockáztatjuk, másrészt nagyon amatőrnek hat.
Jó munkát!

Forrás: Social Daily