TOP 5 lépés, hogy javítsd a tartalmad minőségét

TOP 5 lépés, hogy javítsd a tartalmad minőségét

A mai TOP 5 annyiban tér el a többitől, hogy 5 top tippet hozunk, amivel a nyűglődő kontent stratégiádat felhúzhatod.
Miért fontos ez? A ma marketingje és úgy alapvetően a világ a tartalom felé mozdul, így a "zene a lényeg" mondatok egyre kevésbé állják meg a helyüket. 
Nézzük hát!
- Az alábbi cikk rádiókra íródott, de átültethető blogra, Facebookra - 

rawpixel-com-296613.jpg

(Photo by rawpixel.com on Unsplash)

Bár a tartalommarketing még mindig viszonylag új szakasz a marketingben, a B2C és B2B márkák már a legjobb marketing gyakorlatok között emlegetik.  Az a szép ebben, hogy eddig is volt tartalom stratégiád, de marketingre kevesebben gondolunk vele kapcsolatban.

Joe Pulizzi egy cikkében valahogy így rajzolta fel ennek fontosságát:

Vagyis valahol a tudásod és az ügyfél öröme és/vagy fájdalmas állapota között kell megkeresni a tartalom marketinged esszenciáját.

A fő cél tehát az, hogy egy hosszútávú befektetéssel próbáljuk meg edukálni, elkápráztatni a hallgatóinkat, vagy kínáljuk fel ennek lehetőségét a cégeknek a felületeinken keresztül. Nem szabad értékesítésnek hangoznia egyik technikádnak sem. Értéket adj!

Miért jó ez?

  • Támogatja az értékesítést 
  • Növeli a márkaismertséget és a bizalmat
  • Olyan "márkavédőket" iktat be, amelyek hitelt adnak nektek

Nézzük tehát, hogyan tehetünk az egyre silányodó tartalom stratégiád felhozásáért!

1. Győződj meg róla, hogy a kontented problémákat old meg!

Egyszerűen lehetetlenség annyi tartalmat nyomon követni, amennyit kitermel magából az internet. Ha ehhez hozzáveszed, hogy mi mennyiségű tartalom ömlik a tévéből és belőlünk a rádióból akkor az tovább halmozódik. Ez igaz rád és igaz a követőidre, hallgatóidra is.
Váltsunk most nézőpontot és legyünk egy kicsit a "fogyasztóink"helyében!

Kérdezd meg magadtól, hogy milyen problémái vannak a hallgatóidnak? Milyen kihívásokkal szembesülnek? Ha ez meg van, akkor hozz össze olyan tartalmat, amely segít megoldani ezeket a problémákat.

2. Végezz tartalom ellenőrzést!

Azt mondják, hogy soha nem tudhatod, hogy milyen gyémánt kontent rejtezik a felszíned alatt. Rendkívül fontos, hogy megnézzük, mi működött, vagy mi nem volt az elmúlt időszakban. Azt is érdemes megvizsgálni, hogy milyen tartalmat milyen módon lehet újra "eladni" egy kis újracsomagolás útán. Ha egy műsorelemet, rovatot szeretnél eladni, akkor ideje megvizsgálnod, hogy mi szabható át rajta/benne, hogy jobban illeszkedjen a hallgatókhoz is!

Szedj elő régi témákat és frissítsd fel őket!
Listázd, hogy mi volt már, mi lehetne, mit gondolsz mi kellene, hogy legyen a tartalom stratégiádban, és mi kell ahhoz, hogy az ezek között tátongó szakadékot áthidald?

3. Ne feledkezz meg a különböző tartalomtípusokról és csatornákról!

Fontos észrevenni, hogy a műsor maga a fő pilléred a tartalommarketingben, de több mint 100 tartalomtípus létezik. Viszont nem kell mindent használnod!
Vizsgáld meg, hogy hol van a közönséged még! Ha igazán kezdeményező, akkor te építhetsz nekik közeget.Mondjuk egy Facebook csoportot.

Szelektáld meg őket és koncentrálj elsősorban a fő csatornádra, a rádióra, de építs még 2-3 másikat is - Youtube, Instagram, Blog, stb. - hogy terelhesd a forgalmat, aztán értékesíthesd ezeket is.
A legjobb ebben, hogy a tartalom újrafelhasználható, újracsomagolható és újraformázható, hogy illeszkedjen a különböző típusokhoz és csatornákhoz.

4. Alkoss egy tervet és egy kontent naptárat!

A legtöbb tartalom marketingstratégia sikertelenségének oka, hogy nem rendelkeznek ilyennel a gyártók.Mármint startégiával sem, de naptárral főleg.
Van persze az "azonnaliság ereje", ami a legnagyobb előnyünk más szolgáltatókkal szemben - kivéve internet - , de vannak tervezhető témák a mi berkeinken belül is. Erre, ha még nem jöttél rá, akkor egy komplett év felhúzható.  
Nagyon ajánljuk a Trello, vagy Asana szoftvereket. Hasznos, nyomon követhető, jó, de igazából a Google alkalmazásaival is csodákat lehet tenni. 
Ezekben kezelheted a tartalomprojektjeiteket, és az általuk kínált naptárnézet segítségével áttekintést kap az ütemezésükről.
Oszd meg ötleteidet egy felhőben és tervezzétek meg mikor kell közzétenni őket, vagy későbbre tartogatni.

5. Alkoss!Monitorozz!Vizsgáld felül!Optimalizálj! - Soha ne álljon le ez a folyamat!

Miután elkészült és lement a tartalmad, vagy közzétetted, ne felejtsd el ellenőrizni, hogyan teljesít. Kérdezd meg magadtól mi népszerű és mi működik a legjobban. Ezzel a technikával még több szerethető tartalmat lehet létrehozni.
Beszélj más kollégákkal is, más területekről, hogy több szemszögből is láthasd a tartalmadat. Építeni a szakmát nagy haszonnal járhat mindenkinek!

Mit gondolsz:?
Hogy áll most a te/ti tartalmatok? Segíthet javulni? 
És miénk? Érdemes változtatni rajta? Mit olvasnál még szívesen? 
Írd meg nekünk,mert ez nagy segítség lenne.
Köszönjük, hogy olvasol minket!

Forrás: Sendible Insights