Ezeken a platformokon légy jelen, ha el szeretnéd érni a Z generációsokat!

Ezeken a platformokon légy jelen, ha el szeretnéd érni a Z generációsokat!

Az Adweek jól nekifeszült és egy átfogó cikkben gyűjtötte össze a Z generáció kedvenceit -  írja a Marketingmorzsák. Ha már az ipszolonosoknál is elvesztetted a fonalat akkor kapaszkodj meg és tudd meg velünk kicsoda a Z generáció?

zgeneracio_header.jpg

(Forrás:Drapers)

Először is kik ők?

A Z generáció tagjai a 1990 második felében vagy a 2000-es évek elején születtek, több mint kétmilliárdan vannak. Ez is szép nagy szám, de beszédesebb, hogy világszerte - az IBM, illetve a National Retail Federation kutatása szerint - nagyjából 44 milliárd dollár pénzforgalom kötődik hozzájuk.

Tagjai – velünk ellentétben – már teljesen egészében a digitális világban nőttek fel, ezáltal pedig teljesen függői a technológiák és online jelenlétüknek. Saját megjelenésük a közösségi platformokon kiemelkedően fontos, a Z generáció büszkén vállalja társadalmi tudatosságát, a genderről és kisebbségekről alkotott definícióit és hogy törekednek arra, hogy társaikkal valóban mély kapcsolatot alakítsanak ki.

Ehhez mérten ezeken a platformokon találhatóak:

Snapchat

A Facebook már jól hasba akasztotta ugyan a sárga szellemet, sőt már egy kicsit legyőzte, a Snapchat ettől függetlenül máig az egyik legjelentősebb platform. Innovatív, de itthon szinte senki nem használja. 

Instagram

Az Instagram képes volt lopásaival fejlesztéseivel népszerű maradni – ebben a szent pillanatban is már havi 700 millió ember használja, az Instagram Stories-t pedig napi 200 millió. Sőt! Engagement szinten az Instagram már az anyacéget, a Facebookot is leelőzte.
Érdekesség továbbá, hogy a munkakereső fiatalok számára is egyre fontosabb platform.

Musica.ly

A rövid lipsync videókkal foglalkozó Musical.ly-t jelenleg 200 millió tinédzser használja. A cég értéke 500 millió dollár.

Houseparty

A csoportos videóchatet kínáló Housepartynak ma már több mint 1 millió napi felhasználója van. Sok tini már inkább ezt választja a Google Hangouts és az Apple FaceTime helyett. 

Ha azon kellene agyalni, hogy a rádiónk márkáját hol szélesítjük ki, ha szeretnénk a Z generáció tagjait is elérni, brandünket ismerőssé tenni számukra, akkor csak itt érdemes kutakodni.
Persze energiát ölni csak abba érdemes, amelyben tudunk érvényesülni, és akár komfortosan mozogni. 

Fontos szabály, hogy csak azért ne legyünk ott, mert létezik a platform!

Forrás: Marketingmorzsák